به گزارش ایرنا، هیات ها و دسته های عزاداری از نقاط مختلف کرج و دیگر شهرستان های استان البرز با تجمع در آستان مقدس امامزادگان با گریه های خاندان اهل عصمت و طهارت (ع) در کربلای معلی همنوا شدند.
عزاداران البرزی همچون شرکت کنندگان در همایش میلیونی پیاده روی اربعین حسینی در کربلای معلی و نجف اشرف سوگ و ماتم خود را از این غم بزرگ در پیاده روی و عزاداری در خیابان های این استان به نمایش گذاشتند.
پیاده روی عزاداران اربعین حسینی در شهرستان اشتهارد از آستان مقدس امامزادگان ام کبری (س) و ام صغری (س) برای عزاداری به سمت امامزاده سلیمان (ع) انجام شد.
همچنین پیاده روی عزاداران نظرآبادی از مصلای این شهر آغاز و با تجمع در آستان مقدس امامزادگان احمد و محمود (ع) به عزادارای پرداختند.
مردم عزادار شهر تنکمان نظرآباد نیز از مرکز شهر به سمت امامزاده ابراهیم (ع) تنکمان پیاده روی و عزاداری کردند.
اصلی ترین تجمع جاماندگان عاشقان اباعبدالله (ع) در امامزاده محمد (ع) و سکینه خاتون (س) منطقه حصارک کرج انجام شد که عزاداران از 2 مسیر به سمت این امامزاده پیاده روی کردند.
همچنین در شهرستان طالقان عزاداران روستای منگلان از مسجد روستا به سمت امامزاده هارون (ع) جوستان حرکت کردند، ضمن اینکه پس از مراسم عزاداری اربعین مراسم سالگرد شهدای روستای جوستان طالقان هم برگزار شد.
در شهرستان ساوجبلاغ نیز این آیین از مسجد حضرت محمد رسول الله (ص) به سمت امامزاده اظهرالدین (ع) روستای ایغربلاغ انجام شد.
برای شور هر چه بیشتر این مراسم، در طول مسیر موکب هایی برپا شد که به عزاداران خدمات ارائه دادند.
مراسم عزاداری و قرائت زیارت اربعین در 15 امامزاده و بقعه متبرکه انجام شد که علاوه برتجمع در بعضی از امامزادگان در دیگر بقاع مراسم تعزیه خوانی، برپایی خیمه معرفت، ایستگاه صلواتی، ایستگاه مشاوره وقف و پاسخگویی به مسایل شرعی نیز انجام شد.
استان البرز حدود 100 بقعه متبرکه و امامزاده دارد.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.