به گزارش ایرنا، اربعین آیینه ای است دربرابر چشمان میلیون ها انسان متعهد که در آن تصویری از نهضت و قیام خونین محرم نقش می بندد.
اربعین، روز باشکوهی است که از خون حسین(ع)، حیات گرفت و نقطه آغاز تبلیغ آرمان کربلا از طریق اشک شد؛ چرا که در این روز، نخستین مجلس عزاداری برای اباعبدالله الحسین (ع) و تبلیغ آرمان آن حضرت در کنار تربتش برپا شد.
در فرهنگ اسلامی و در معارف عرفانی، عدد 40 (اربعین) جایگاه خاصی دارد و در فرهنگ عاشورا، اربعین به چهلمین روز شهادت حسین بن علی (ع) گفته می شود که مصادف با روز بیستم ماه صفر است.
از دیدگاه بسیاری از مورخان شیعه و اهل سنت مبنای تاریخی این بزرگداشت، زمان ورود کاروان اسرای کربلا و حضرت زینب (س) به دشت نینوا پس از بازگشت از سرزمین شام در سال 61 هجری می باشد.
در نخستین اربعین حسینی سر مبارک امام حسین (ع) و شهدای کربلا در کنار پیکرهای مطهر آنان به خاک سپرده شد.
امام صادق(ع) درباره ثواب زیارت امام حسین(ع) با پای پیاده می‌فرماید: «کسی که با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) برود، خداوند به هر قدمی که برمی دارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو می‏ فرماید و یک درجه مرتبه‏ اش را بالا می‏ برد، وقتی به زیارت رفت، حق تعالی دو فرشته را موکل او می‏‌فرماید که آنچه خیر از دهان او خارج می‌شود را نوشته و آنچه شر و بد است را ننویسند و وقتی برگشت با او وداع کرده و به وی می‏‌گویند: ای ولیّ خدا! گناهانت آمرزیده شد و تو از افراد حزب خدا و حزب رسول او و حزب اهل‌بیت رسولش هستی، به خدا قسم! هرگز تو آتش را به چشم نخواهی دید و آتش نیز هرگز تو را نخواهد دید و تو را طعمه خود نخواهد کرد».(کامل الزیارات ص۱۳۴)
عاشقان سرور جوانان اهل بهشت در سراسر جهان چند سالی است که هر سال مشتاقانه منتظر رسیدن اربعین حسینی هستند تا با پای پیاده به دیدار معشوق برسند.
این عشق تا به آنجاست که حتی دین، مذهب و ملیت نمی شناسد و هر ساله شاهد حضور تعداد زیادی از زائران ملیت ها و ادیان مختلف و حتی مبلغان دینی و مذهبی آنان در این مراسم باشکوه هستیم به طوریکه می گویند «اگر دینمان یکی نیست ولی حسین (ع) متعلق به همه است».
همایش ده ها میلیونی اربعین خاری بر چشم دشمنان اسلام شده به طوریکه برای کمرنگ شدن اربعین سال جاری سمپاشی های زیادی کردند که از جمله این اقدامات را می توان به کم ارزش شدن پول ایرانی در عراق، دعوای بین ایرانی و عراقی عنوان کرد.
دشمنان تبلیغ زیادی کردند تا به دلیل گران شدن ارز، حضور عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) کمرنگ شود ولی این تبلیغات نتیجه عکس داد به طوریکه شمار شرکت کنندگان در این همایش جهانی نسبت به سال های گذشته افزایش زیادی داشت.
سال گذشته برای زائران اربعین حسینی 35 هزار ویزای اربعین توسط نمایندگی کنسولگری عراق مستقر در استان البرز صادر شد و در سال جاری شاهد صدور حدود 50 هزار ویزا برای زائران این استان هستیم.
این نشان می دهد که عشق به حسین (ع) روز به روز گسترش می یابد و مشتاقان زیارت حتی برای سال های بعدی نیز برنامه ریزی می کنند.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.