استاندار البرز گفت: البرز و تهران دوقلوی جدانشدنی از یکدیگر هستند از این رو نمی‌توان موانع، معضلات و چالش‌های این دو استان را از هم جدا دانست.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی امروز در جلسه شورای استان ضمن تسلیت ایام اربعین سالار شهیدان امام حسین (ع) و با قدردانی از مسئولانی که تدابیر لازم را برای اعزام زائران البرزی به کربلای معلی اتخاذ کردند، افزود: سال گذشته 33 زائران از البرز راهی مراسم اربعین حسینی شدند ولی امسال بیش از 50 هزار نفر با دریافت روادید مهیای حضور در اجتماع بزرگ اربعین در کربلای معلی شدند.

وی با اشاره به سفر خود و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در مناطق مرزی جنوب کشور، ادامه داد: در این سفر از اردوگاه راهیان نور در مناطق عملیاتی جنوب کشور نیز بازدید شد که این محل برای اسکان اردوها به زودی تکمیل خواهد شد.

نجفی به ضرورت دیدار و دلجویی خانواده معزز شهدا و ایثارگران اشاره کرد و گفت: این دیدارها منشا خیر و برکات برای مدیران است و تجدید بیعت با آرمان‌های شهدا و انقلاب اسلامی محسوب می‌شود از این رو ضرورت دارد که با برنامه‌ریزی دقیق به این روند ادامه دهند.

وی با بیان اینکه شهرداری کرج موانع و مشکلات فراوانی را باید ساماندهی کند، افزود: بخش بزرگی از معضلات در حوزه عمرانی است چراکه اگر راه‌های استان ساماندهی شود بسیاری از آلودگی‌های زیست‌محیطی و ترافیک این کلانشهر رفع خواهد شد.

استاندار البرز اضافه کرد: البرز محل عبور 14 استان کشور است و این امر در تعطیلات نوروز منجر شد که راه‌های استان بیش از 35 میلیون تردد خودرو را داشته باشد که بار بزرگی از مسئولیت را بر دوش این استان گذاشت.

وی گفت: رییس مجلس شورای اسلامی در بازدید از روند تکمیل بزرگراه تهران-شمال اعلام کرد که این آزادراه در حوزه البرز با مشکلی مواجه نیست چراکه تمامی دستگاه‌ها مسئولیت خود را بدرستی انجام داده‌اند.

نجفی افزود: بزرگراه همت نیز ابتدای مسئولیتم در البرز 62 درصد پیشرفت داشت ولی امروز به بیش از 90 درصد رسیده و البته مشکلاتی وجود دارد که امروز طی جلسه‌ای با رییس سازمان برنامه و بودجه به راهکاری برای ادامه امر خواهیم رسید.

وی خاطرنشان کرد: راه هشتگرد-طالقان نیز از اهمیت بالایی برای استان برخوردار است که پس از سال‌ها توقف، مجدد پیگیری شده و با سرعت در حال تکمیل است و از سوی دیگر شهرداری کرج بزرگراه شمالی را در ادامه همت متعهد شد که باید با تعامل و هم افزایی این امر را نیز به اتفاق شورای‌‌شهر، شهرداری و سایر مسئولان مرتبط پیگیری کنیم.

استاندار البرز گفت: قطار شهری کرج نیز مدت‌ها به دلیل مشکلات موجود متوقف شده بود که با حضور فعال اعضای شورای‌شهر کرج و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی استانداری اکنون در حال ادامه کار است.

وی با بیان اینکه کرج باغ‌شهری زیبا بود که اکنون گاهی در آلودگی هوا از تهران پیشی می‌گیرد، افزود: زیبنده این کلانشهر نیست که چهره‌ای دود آلود داشته باشد از این رو با توسعه راه‌ها و تقویت حمل و نقل عمومی باید درصدد بازگشت هویت این شهر باشیم.

نجفی عنوان کرد: البرز و تهران دوقلوی جدانشدنی از یکدیگر هستند از این رو نمی‌توان موانع، معضلات و چالش‌های این دو استان را از هم جدا دانست بنابراین ضرورت دارد که امور البرز با دید ملی دنبال شود.

وی به راه اندازی فرودگاه مسافربری پیام اشاره کرد و گفت: این فرودگاه نیز بعنوان یک مطالبه مردمی مدت ها در انتظار راه اندازی بود که پس از پیگیری‌های مجدانه در یک سال اخیر محقق شد.

استاندار با اشاره به تاکیدات نماینده ولی فقیه در استان مبنی بر لزوم صرفه‌جویی در شهرداری‌ها، افزود: شهرداری‌ها باید تمهیداتی را در نظر بگیرند که به درآمد پایدار برسند و همچنین با صرفه‌جویی در بسیاری امور آورده مناسبی برای عمران و آبادانی شهرها داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها باید تعامل لازم را با شوراها و سایر دستگاه‌ها داشته باشند، ادامه داد: بسیاری از امور در سایه وحدت و هم‌افزایی به نتیجه می رسد.

نجفی گفت: ساماندهی پسماند بخصوص در کلانشهر کرج از اهمیت بالایی برخوردار است که باید به جد مورد توجه قرار گیرد. البرز ظرفیت‌های بالایی در حوزه گردشگری دارد از این رو باید با برنامه‌ریزی دقیق نسبت به تقویت این امر و ایجاد زیرساخت‌های لازم اقدام کرد.

استاندار البرز اضافه کرد: جذب سرمایه‌گذاری در البرز، کمک شایانی به رشد سرانه‌ها و ارتقای زیرساخت‌ها محسوب می شود از این رو باید بستر این امر فراهم کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.