فردین حکیمی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: انباشت نخاله ها در اطراف شهرها و روستاهای استان مشکلات زیست محیطی به وجود آورده و می بایست در کمترین زمان رفع آلایندگی شود.
وی گفت: با وجود ابلاغ قبلی اقدامی از سوی شهرداری ها ودهیاری ها صورت نگرفته و اگر در زمان مقرر پسماندها و نخاله ساماندهی نشود طبق قانون برخورد خواهد شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز بیان داشت: نحوه مدیریت پسماندهای عادی و به ویژه نخاله های ساختمانی در حوزه ی شهری نامطلوب است و می بایست چاره جویی شود.
وی ادامه داد: نظارت مناسبی به لحاظ زیست محیطی توسط عوامل شهرداری ها در محدوده شهرها و
نیز حاشیه جاده های اصلی به خصوص حریم آزاد راه کرج- قزوین دیده نمی شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: طبق ماده 7 قانون مدیریت پسماند، مدیریت اجرایی پسماندها در شهرها و حریم آن ها بر عهده شهرداری ها است.
وی تاکید کرد که ابلاغیه قضایی به شهرداری های استان ارسال شده و موضوع تا رسیدن نتیجه مطلوب به صورت جدی پیگیری خواهد شد.
پیش از این نماینده مردم کرج، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی خواستار راه اندازی کارخانه بازیافت نخاله ها دراستان البرز شده بود.
محمد جواد کولیوند افزود: البرز با همه انواع زباله ها شامل خانگی، صنعتی، بیمارستانی ، نخاله های ساختمانی مواجه هست بنابراین این امر ضرورت توجه به بحث مدیریت پسماند را دو چندان می سازد.
کولیوند گفت: روزانه شاهد تولید یک هزار و700 تن زباله در استان هستیم که اگر قرار است عملیات مکانیزه انجام بدهیم یک تصمیم منطقی 100ساله بگیریم.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.