« طرح دوام با مفهوم داوطلب واکنش اضطراری محله به منظور تشکیل گروه های داوطلب مردمی با محوریت سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری کرج از امروز و در مناطق مختلف کرج آغاز به کار کرد.»
سید فتح الله هاشم نژاد روز دوشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جذب، آموزش و سازماندهی گروه‌های داوطلب 50 تا 60 نفره واکنش اضطراری در سطح محلات شهر از برنامه های طرح امدادی دوام است .
وی اضافه کرد: این افراد پس ازفراگیری آموزش های مرتبط با بحران و مدیریت آن شامل امداد و نجات، کمک­های اولیه، اطفاء حریق ...، گروه داوطلب واکنش اضطراری محله «دوام» را تشکیل می ­دهند.
هاشم نژاد گفت: امدادرسانی سریع در زمان وقوع حوادث از اهداف شکل گیری طرح دوام است .
وی بیان داشت: آموزش خود امدادی به عموم، آشنایی با مخاطرات طبیعی، مقابله با خطرات در بحران ها و مدیریت و کنترل بحران ها برای کاهش اثرات بلایای طبیعی و انسان ساخت را از مهم ترین اهداف این طرح عنوان کرد.
وی افزود: این طرح در راستای تحقق اهداف ‌مردم محوری و افزایش مشارکت مردم و کارآمد شدن هر چه بیشتر سیستم مدیریت بحران شهر کرج جهت امدادرسانی بهینه و بموقع در دقایق اولیه بحران برنامه ریزی شده است.
وی خاطرنشان کرد: طرح دوام با مشارکت سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری، آتش نشانی، اداره کل مدیریت بحران استانداری البرز و جمعیت هلال احمر کرج در سطح محلات این کلانشهر برگزار می شود.
کلانشهر کرج با یک میلیون و800 هزار نفر جمعیت روی گسل های زلزله واقع شده و این تیر رس آسیب های طبیعی و غیر طبیعی قرار دارد.
2098/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.