به گزارش ایرنا، مجتبی زینی وند روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش البرز که در استانداری البرز برگزار شد،افزود: سال تحصیلی گذشته 40 مرکز آموزش از راه دور کشور مجهز به آموزش الکترونیک شد که 6 مرکز آن در البرز بود که به دلیل موفقیت ، این استان به عنوان پایلوت کشوری انتخاب شد.
وی با اشاره به اینکه استان البرز 35 مدرسه آموزش از راه دور دارد،اظهارداشت: ایجاد زیر ساخت های لازم برای تجهیز تمام مدارس به سیستم آموزش الکترونیک در این استان نیاز به مشارکت مسئولان دارد.
وی بیان داشت: آموزش الکترونیک در کاهش آمار بی سوادی در کشور و زیر پوشش بردن جاماندگان از تحصیل نقش موثرو تاثیرگذاری دارد.
معاون وزیر آموزش و پرورش وظیفه آموزش و پرورش را استفاده از ظرفیت های آموزشی ،کمک به توسعه و تجهیز فضای آموزشی عنوان کرد و ادامه داد: یکی از ارکان اصلی برای پیشرفت دولت در این بخش ورود بخش خصوصی است.
وی اضافه کرد: آموزش در مدارس از راه دور به سه صورت؛ حضوری، غیر حضوری و نیمه حضوری است .
زینی وند خاطر نشان کرد: امروزه در کنار موضوع آموزش ، فراگیری مهارت های اجتماعی و تربیت دانش آموزان برای زندگی در جامعه از مطالبات اصلی مردم است.
وی یاد آورشد: قانون شوراهای آموزش و پرورش با توجه به شرایط بومی و منطقه ای همواره می تواند گره گشا باشد.
معاون وزارت آموزش وپرورش در بخش دیگری از سخنانش به واگذاری زمین و فضاهای آموزشی بلا استفاده به موسسان مدارس غیردولتی اشاره کرد وگفت: مدارس غیر دولتی نیاز به ارائه تسهیلات حمایتی و مکان ثابت آموزشی دارند.
بیش از 14 میلیون دانش آموزدر مدارس کشور مشغول به تحصیل هستند.
استان البرز 450 هزار دانش آموز دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.