به گزارش ایرنا، ابوالفضل اینانلو روز شنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان فردیس در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزارشد، افزود: سال گذشته زمینی به مساحت یک هزار و200 متر مربع برای ساخت کتابخانه شهرک بعثت اختصاص یافت که به دلیل نبود اعتبار این پروژه مسکوت ماند.
وی گفت: بخشی از این اعتبار توسط شهرداری مشکین دشت و مابقی از محل اعتبارات عمرانی شهرستان تامین شده است .
اینانلو بیان داشت: 17 مصوبه در نشست های گذشته کتابخانه های عمومی فردیس داشتیم که 90 درصد این مصوبات اجرایی شده است.
وی با اشاره به اینکه شهرداری ها باید از محل ارزش افزوده نیم درصد را به کتابخانه ها اختصاص دهند ، اظهار داشت: این مهم محقق شده است و شهرداری های فردیس و مشکین دشت تا کنون یک میلیارد و 200 میلیون ریال برای خدمات بهتر به حساب کتابخانه ها واریز کرده اند.
وی با بیان اینکه روستای 12 هزار نفری فرخ آباد زیبادشت یک کتابخانه دارد، گفت: در این کتابخانه 350 متر فضا در نظر گرفته شد و اداره کل کتابخانه های البرز متعهد شد تا فضای کتابخانه را از نظر نیرو انسانی و امکانات تجهیز کند.
فرماندار فردیس گفت: کتابخانه روستای فرخ آباد زیبادشت در کشور جزء 10 کتابخانه های برتر کشور معرفی شد .
اینانلو افزود: قرار است کتابخانه روستای فرخ آباد زیبادشت به مدت 10 سال به امور کتابخانه ها واگذار شود تا خدمات مطلوبی را به کتابخانه بدهد چون اهالی این روستا از نظر کتاب و کتابخوانی سرآمد هستند.
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان البرز نیز گفت: برگزاری به موقع انجمن کتابخانه های شهرستان های استان یکی از نقشه راه و سیاست گذاری کلان کاری کتابخانه ها در انجمن ها تشکیل خواهد شد.
احمدعلی هراتی افزود: نگاه ویژه ای که اداره کل کتابخانه های استان به شهرستان فردیس با توجه به سرانه جمیتی بالا دارد از طریق محل اعتبارات کمیته برنامه ریزی و هم مجمع خیرین شهرستان و نیز از ماده 172 قانون امور مالیاتی تمام تلاش بر این است که سرانه مطالعه کتاب و کتابخوانی را در فردیس ارتقاء یابد.
شهرستان فردیس با جمعیت حدود 600 هزارنفر دارای 9 باب کتابخانه شامل چهار کتابخانه عمومی و نهادی و پنج کتابخانه مشارکتی است.
7413/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.