بهزاد معبودی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف از برگزاری جشنواره ققنوس استعداد یابی دانشجویان در عرصه های مختلف هنری ، فرهنگی و ادبی است تا در یک رقابت سالم استعدادهای نهفته آنان شناسایی شود.
وی اظهار داشت: این جشنواره در 6 بخش اصلی شامل ادبیات، هنرهای تجسمی، نمایش، فیلم‌سازی، مداحی و پژوهش های هنری برگزار می شود و هر بخش نیز شامل یک قسمت ویژه است.
معبودی اضافه کرد: زیرشاخه‌های این بخش ها شامل شعر کلاسیک، نو، داستان کوتاه، پوستر، عکس، کاریکاتور، نقاشی، استندآپ، نمایش صحنه، سرود، فیلم کوتاه، انیمیشن، مولودی خوانی، چهل سالگی انقلاب و حمایت از تولید ملی است.
معبودی گفت: دانشجویان علاقه مند به شرکت در این جشنواره آثار خود در حوزه ادبیات را می توانند با موضوعات عدالتخواهی دانشجویی، آسیب های اجتماعی، مشکلات صنفی دانشجویی و تحریم های آمریکا ارسال کنند.
وی افزود: همچنین سبک زندگی بومی و محلی و آیین های فراموش شده، تناقضات سبک زندگی مدرن، عدالت اجتماعی و آمریکا و استکبار نوین از موضوعات بخش هنرهای تجسمی و اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی، تناقضات سبک زندگی مدرن، اسلامی شدن دانشگاه‌ها، مشکلات صنفی دانشجویی و عدالت اجتماعی نیز از موضوعات بخش فیلم کوتاه می باشد.
وی اضافه کرد: آوازها و موسیقی های مناطق، مبارزه با استکبار، شهید و شهادت، عشق متعالی و ائمه‌ی اطهار(ع) نیز از موضوعات بخش موسیقی و از موضوعات بخش مداحی نیزابعاد سیاسی و عرفانی قیام عاشورا، مدافعان حرم و اعیاد و میلاد ائمه‌ی اطهار (ع) است.
مدیر روابط عمومی بسیج دانشجویی استان البرز گفت: از موضوعات بخش پژوهش های هنری نیز تاریخ هنر انقلاب اسلامی، نظریات شهید آوینی در هنر، مفهوم و نظریات هنری در تفکر دینی و تجربیات و سبک‌های نوین هنری در چهارچوب انقلاب اسلامی می باشد.
وی افزود: حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی، چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی، خوشنویسی با موضوع اذکار مذهبی و صلوات خاصه و جملات بزرگان دینی نیز عناوین بخش های ویژه است.
مدیر روابط عمومی بسیج دانشجویی استان البرز گفت که دانشجویان علاقمند به شرکت در این جشنواره هنری می توانند آثار خود را یا به دفاتر بسیج دانشجویی در دانشگاه های سراسر استان البرز تحویل یا به نشانی الکترونیکی fourth.ghoghnoos@gmail.com ارسال یا از طریق
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.