رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز، گفت: 103 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی استان البرز تعلق گرفت.

به گزارش ایلنا، جهانگیر شاهمرادی، امروز در حاشیه سیصد و یازدهمین جلسه استانی کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در گفتگو با خبرنگاران، گفت: جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز معمولا هفته ای یکبار در استان برگزار می شود که البته برخی هفته ها 2 یا بعضا 3 جلسه نیز برگزار شده است.

شاهمرادی افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز بنا بر رسالت ذاتی خود چالش های فراروی واحدهای صنعتی-تولیدی را لحظه به لحظه رصد کرده و پس از احصا مشکلات، ابتدا موارد را دقیقا مورد ارزیابی و بررسی کارشناسی قرار می دهد. سپس با قید فوریت تا حد توان جهت رفع مشکلات، اقدام لازم را انجام می دهد. در نهایت اگر مشکل مورد نظر مرتفع نشود مساله را در جلسات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، مطرح خواهد کرد.

بنا به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز عمده مشکلات فعلی واحدهای تولیدی شامل برخی تحریم ها، مسایل بانکی و مشکلات پیش آمده از جانب دستگاهها و دوایر می شود.

شاهمرادی درباره جلسه کارگروه بیان داشت: در بخش اول این جلسه، مشکلات 6 واحد صنعتی مطرح شد که نهایتا با هماهنگی های صورت گرفته 4 مورد آن به سرعت حل خواهد شد. همچنین یک مورد به کارگروه ملی ارجاع گردید و برای یک واحد دیگر مقرر شد که مشکلات آن به صورت ویژه در جلسه ای اختصاصی با حضور محیط زیست مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز درباره بخش دوم جلسه تصریح کرد: قسمت دوم جلسه به بحث پرداخت تسهیلات رونق تولید به 32 طرح صنعتی-تولیدی اختصاص داشت که طی آن پرداخت 103 میلیارد تومان تسهیلات به این طرح ها مصوب شد. 

شاهمرادی افزود: این تسهیلات به صورت سرمایه در گردش برای حفظ تولید و اشتغال موجود به کار گرفته می شود. همچنین قسمت دیگری از این تسهیلات برای بازسازی و نوسازی صنایع اختصاص یافته که قطعا اشتغال جدیدی را فراهم خواهد نمود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز در پایان پیرامون صنایع صادرات محور استان گفت: با توجه به اینکه صادرات برای بسیاری از واحدهای صادراتی مقرون به صرفه شده است تعدادی از واحدها ظرفیت تولید خود را افزایش داده و شیفت های تولیدی خود را گسترش داده اند که ما نیز بحث پرداخت تسهیلات به این واحدها را در دستور کار قرار داده ایم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.