به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل امروز در نشست خبری که در ورزشگاه رضازاده بمناسبت هفته تربیت بدنی برگزار شد، گفت: در بخش ورزش همگانی 50 همایش کوه‌روی، 50 همایش پیاده‌روی، 15 همایش دوچرخه‌سواری، 15 برنامه به صدا درآوردن زنگ مدارس و ورزش صبحگاهی دانش‌آموزان و 30 جشنواره "ورزش، روستا و طبیعت" پیش‌بینی شده که در مناطق مختلف استان اردبیل شاهد برگزاری این برنامه‌ها خواهیم بود.

وی در مورد برنامه‌های فرهنگی این هفته بیان کرد: دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران، عطر افشانی مزار شهدای گمنام، نشست دبیران و اعضای سازمان‌های مردم نهاد جوانان، برگزاری نشست‌های خبری، تهیه گزارش‌های تولیدی در حوزه جوانان، برگزاری سلسله جلسات نقد 40 کتاب و رونمایی از کتاب ورزشی، نشست هم اندیشی سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه گردشگری و بزرگداشت یاد و خاطره مرحوم مقصود بایرامی اسطوره فوتبال اردبیل از جمله برنامه‌های فرهنگی بوده که در این هفته برگزار می‌شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با بیان اینکه در هفته تربیت بدنی ۵ مسابقه کشوری در استان اردبیل برگزار می‌شود، گفت: برای اولین بار اردبیل میزبان مسابقات قهرمانی کشور در رشته ووشو است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل از برگزاری دو رویداد کشوری در بخش قهرمانی خبر داد و افزود: همزمان با هفته تربیت بدنی استان اردبیل از دو رویداد مسابقات قهرمانی کشور ورزش باستانی و رقابت‌های شمشیربازی قهرمانی کشور میزبانی خواهد کرد.

مسابقات بین‌المللی کشتی ۱۰ آذر ماه برگزار می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با اشاره به اینکه مسابقات بین‌المللی ۱۰ آذر ماه برگزار می‌شود، یادآور شد: ۲ مسابقات بین‌اللمللی کشتی باشگاه‌های جوان با حضور ۱۲ تیم خارجی و ۳ تیم داخلی و یک جام صفویه در استان اردبیل برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در بخش ورزش همگانی ۵۰ همایش کوه‌روی، ۵۰ همایش پیاده‌روی، ۱۵ همایش دوچرخه‌سواری، ۱۵ برنامه به صدا درآوردن زنگ مدارس و ورزش صبحگاهی دانش‌آموزان و ۳۰ جشنواره "ورزش، روستا و طبیعت" پیش‌بینی شده که در مناطق مختلف استان اردبیل شاهد برگزاری این برنامه‌ها خواهیم بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: موزه ورزش استان اردبیل برای معرفی مدال آوران و قهرمانان ورزشی استان اردبیل احداث خواهد شد.

آقا خانی یادآور شد: موزه ورزش استان اردبیل طرحی نو و ایده‌ای بسیار موثر برای معرفی مدال آوران و قهرمانان ورزشی استان اردبیل به همه ایرانیان عزیزن احداث خواهد شد.

وی گفت: به زودی ۲ فراخوان برای احداث این مجموعه عظیم ارائه خواهیم داد که اولین فراخوان برای طراحی این موزه است و دومین فراخوان برای دریافت اثرات ورزشی، مدال ها، تصاویر قدیمی و رزشی و لباس‌های ورزشی ورزشکاران بنام استان از مردم عزیز استان هست که در این موزه برای عموم با نام خودشان به نمایش گذاشته خواهد شد منتشر خواهیم کرد.

بیش از 770 میلیون تومان به حساب هیئت‌های ورزشی واریز شد

آقاخانی گفت: سال گذشته بیش از 770 میلیون تومان به حساب هیئت‌های ورزشی استان پرداخت شد که این مبلغ امسال در زمان مشابه 82 میلیون تومان بوده است که به دلیل شرایط اقتصادی کشور این امر اتفاق افتاده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: ما تعدادی از سالن‌های ورزشی را به صورت اختصاصی در اختیار هیئت‌های ورزشی قرار دادیم ولی همچنان باید اذعان کنیم که سالن‌های ورزشی تخصصی در استان اردبیل کمتر ساخته شده است و ما تلاش می‌کنیم با تامین اعتبار ملی نسبت به ساخت سالن‌های تخصصی برای هیئت‌های ورزشی اقدام کنیم.

وی از راه‌اندای سالن‌های تخصصی ورزشی در اردبیل خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر سالن طبقاتی تختی در پنج طبقه تدارک دیده شده و تدارکات لازم این پروژه تا سال 98 به بهره‌بردازی برسد.

آقاخانی از راه‌اندای سالن‌های تخصصی در پارس‌آباد و اردبیل خبر داد و افزود: متاسفانه در سالهای گذشته سالن‌ها به صورت تخصصی ساخته نشده و مشکلاتی در این زمینه پیش آمده است.

آقاخانی از میزبانی مسابقات معتبر بین‌المللی از جمله کشتی در اردبیل خبر داد و افزود: آغاز عملیات اجرایی سالن طبقاتی در اردبیل در راستای حل مشکلات رشته‌های ورزش رزمی و برنامه‌ریزی برای افتتاح سالن سرپوشیده دوومیدانی نیز امسال با همکاری شرکت تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی از جمله برنامه‌هاست.

50 درصد از اعتبارات ورزش استان به بخش ورزش بانوان اختصاص یافته است

وی از افزایش اعتبارات ورزش بانوان در استان اردبیل خبر داد و گفت: برای نخستین بار 50 درصد از اعتبارات ورزش استان به بخش ورزش بانوان اختصاص یافته است که تلاش و جدیت بر این است تا با این اقدامات زمینه برای افزایش فعالیت‌های ورزشی در بین این قشر فراهم شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل ورود بخش خصوصی به بخش ورزش را زمینه‌ساز ایجاد تحول اساسی در این بخش دانست و اظهار کرد: در کنار بخش خصوصی ورود سازمان‌های مردم‌نهاد نیز توانسته است برنامه‌های حوزه ورزش و جوانان را توسعه و گسترش دهد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1041731
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.