استاندار البرز با اشاره به اینکه مردم در انتظار بهره برداری از ورزشگاه ۶ هزار نفری انقلاب کرج هستند، گفت: این ورزشگاه با ۶۵ درصد پیشرفت کار به ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسد.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی در مراسم بهرهبرداری از یک مجموعه ورزشی آبی در فردیس که با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، اظهار داشت: وزیر ورزش و جوانان طی یک سال اخیر چندین سفر به استان البرز داشته که نشان از توجه ویژه وزارت به این استان دارد.

وی با بیان اینکه البرز در بخش‌های مختلفی اعم از کشاورزی، صنعت، شرکت‌های دانش بنیان و... از فرصت‌ها خوبی بهره برداری کرده، ادامه داد: این استان در ۴ فصل متوالی در جذب تسهیلات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید رتبه اول کشور را کسب کرده است.

نجفی گفت: بانک توسعه تعاون یکی از ارکان اصلی توسعه سرمایه‌گذاری در استان محسوب می‌شود و مجموعه بانک‌های البرز در راستای حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری عملکرد خوبی داشته‌اند. تنها سال ۹۷ حدود ۸۲ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در البرز برگزار شده که به‌طور متوسط هفته‌ای ۲ جلسه در این رابطه تشکیل شده است.

استاندار البرز اضافه کرد: جلسات کارگروه اشتغال و فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان نیز به صورت مستمر و مرتب برگزار می شود.

وی گفت: جلسات شورای بانک‌ها با حضور نماینده دولت در استان بسیار حائز اهمیت است که برخلاف روند سال های گذشته، با تاکید بر اجرای مصوبات دنبال می کنیم.

نجفی با اشاره به اینکه از رتبه‌های آخر حوزه های اشتغالزایی و... ارتقا پیدا کردیم، افزود: سال گذشته سهمیه مصوب از سوی دولت برای البرز ایجاد ۳۳ هزار اشتغال بود که با همراهی مجموعه استان فراتر از سهمیه، ۵۳ هزار شغل در استان محقق شد.

وی عنوان کرد: امسال نیز با اهتمام ویژه‌ای ایجاد بسترهای اشتغال را دنبال می‌کنیم و از ابتدای سال تاکنون حدود ۲۳ هزار و ۱۰۰ شغل ایجاد شده است.

استاندار البرز گفت: البرز، استانی مهاجرپذیر و دارای مراکز علمی متعددی است که سالانه حجم عظیمی از فارغ التحصیلان به جمع متقاضیان اشتغال اضافه می‌شوند.

وی افزود: اکنون در این استان شرکت‌های دانش‌بنیان رشد بسیار خوبی دارند و دارای رتبه‌های اول کشور در این بخش هستیم که ۷ سفر معاون علمی فناوری رییس‌جمهوری با توجه به اهمیت این بخش به البرز داشته‌اند.

نجفی خاطرنشان کرد: در هفته دولت امسال برای پروژه‌هایی که به بهره‌برداری رسید حدود ۲ هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شد که بیش از ۷۸ درصد پروژه‌ها مربوط به بخش خصوصی است.

وی با اشاره به اینکه رفع مشکلات زیرساختی در استان مهاجرپذیر البرز نیازمند تقویت اعتبارات است، گفت: پیشرفت پروژه ۶ هزار نفری را از مدیرکل ورزش پیگیری می کنم.

استاندار البرز افزود: پروژه ورزشگاه ۶ هزارنفری انقلاب کرج با ۶۵ درصد پیشرفت کار به ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.

حمایت از بخش خصوصی در ورزش

امیر غفرانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز در مراسم افتتاح پارک آبی فردیس با عنوان اینکه از ورود بخش خصوصی به ورزش حمایت می‌کنیم، گفت: به همت بخش خصوصی این مجموعه در مساحتی بالغ بر ۳۳۰۰ متر بنا شده و با احداث آن اشتغالزایی ۴۵ نفر در این مجموعه، فراهم شده است.

وی با اشاره به المپیک جوانان، گفت: در این دوره از مسابقات، کسب ۲ مدال، یک طلا و یک نقره حاصل تلاش ورزشکاران البرز بود.

غفرانی با یادآوری حضور ۲۲ ورزشکار البرزی در بازی‌های آسیایی جاکارتا، گفت: ورزشکاران استان، موفق به کسب ۶ مدال در بازی‌های آسیایی و ۳ مدال در بازی‌های پاراآسیایی شدند.

مدیرکل ورزش و جوانان البرز، خاطرنشان کرد: سرانه ورزشی فردیس ۲۷ سانتی‌متر است که خیلی پایین است و سعی داریم این سرانه را توسعه دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.