« بیست و یکمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی کشور بار شرکت حدود 10 میلیون دانش آموز برای انتخاب نمایندگان این شورا فردا سه شنبه یکم آبان ماه برگزار می شود.»
سید مجتبی سبحانی عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در کرج اظهارداشت: شوراهای دانش آموزی مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش است تا دانش آموزان در کنار علم آموزی با مهارت ها و مسائل تربیتی آشنایی پیدا کنند.
وی بیان داشت: دانش آموزان در فرآیند انتخابات شوراهای اسلامی با چگونگی تبلیغات ، رعایت قوانین و اخلاق انتخاباتی و مشارکت و مسئولیت پذیری نیز آشنا خواهند شد.
سبحانی یادآورشد: این انتخابات در یکصد هزار مدرسه کشور با مسئولیت دانش آموزان به اجرا در می آید و توانمندی دانش آموزان در برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی به نمایش گذاشته می شود.
وی پاسخگویی به دغه غه های دانش آموزان ، تحکیم و تعمیق باورهای دینی و آموزه های سیاسی اجتماعی، تقویت خودباوری و اعتماد به نفس، تمرین مشارکت جویی و تمرین روحیه نقد پذیری را از جمله اهداف انتخابات شوراهای دانش آموزی برشمرد.
سبحانی با اشاره به اینکه برای افزایش سطح مشارکت دانش آموزان با توجه به استعداد ، توانمندی و علایق تا کنون 14 انجمن دانش آموزی در مدارس فعال بوده است، ادامه داد: در سال تحصیلی 98-97 نیز 4 انجمن دیگر اضافه شده است.
وی گفت: امسال چهار انجمن فضای مجازی، سبک زندگی ایرانی- اسلامی، نوشت افزار ایرانی و فعالیت های اردویی بر اساس نیازهای دانش آموزی پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: دانش آموزان سوم ابتدایی امسال نیز می توانند درانتخابات شوراهای دانش آموزی شرکت کنند.
14 میلیون دانش آموز در مدارس کشور مشغول به تحصیل هستند.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.