به گزارش ایرنا، محمد علی نجفی عصر یکشنبه در نشست ستاد بازآفرینی محله های ناکارآمد البرز افزود: حدود 900 هزار نفر از جمعیت استان در مناطق حاشیه ای و محله های غیرمقاوم سکونت دارند که می بایست عملیات بازآفرینی این محله با سرعت انجام شود.
وی تاکید کرد که بازآفرینی محله های ناکارآمد بسیاری از مشکلات اجتماعی شهرهای استان را برطرف می کند و باید این طرح ملی با عزم همگانی به سرانجام برسد.
استاندار البرز ادامه داد: اگر بودجه ملی برای ساماندهی، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده استان جذب نکنیم در آینده نزدیک با مشکلات دیگری دست و پنجه نرم خواهیم کرد.
وی از بانک مسکن و اداره کل ثبت اسناد استان البرز خواست برای تحقق اهداف ستاد بازآفرینی شهری با جدیت ورود کنند و نیازها را مرتفع سازند.
«بیش از 2 هزار هکتار بافت فرسوده و غیرمقاوم شهری در استان البرز شناسایی شده است.»
نماینده عالی دولت در بخش دیگری از سخنانش گفت: معاونت راهداری وزارت راه و شهرسازی با اختصاص 10 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز امکانات راهداری البرز موافقت کرده است.
وی اظهار داشت : اکنون با تعامل وزارت راه وشهرسازی پروژه های بزرگی همچون آزادراه تهران-شمال، بزرگراه همت، قطارشهری، راه آبیک به چرمشهر، راه آهن البرز با پیشرفت فیزیکی مناسبی در حال انجام است.
«استان البرز یک هزارو450 کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلی و فرعی دارد که 18 درصد ترافیک جاده ای کشور را به خود اختصاص داده است.
در نشست ستاد بازآفرینی محله ها که مدیرکل راه و شهرسازی البرز و نمایندگان دیگر دستگاه های اجرایی حضور داشتند، راه های تسریع در بازآفرینی محله ها بررسی شد.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.