به گزارش ایرنا، ندا دیلمی روز یکشنبه در آئین گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان در دبیرستان دخترانه شهید شرافت کرج ، اظهار داشت: در کانون خانواده باید به قدرت استدلال ، ارتباط، حل مسئله پرداخته شود تا اعضای آن مهارت لازم را در زندگی فردی و اجتماعی پیدا کنند.
وی با اشاره به اینکه برای کاهش اختلافات در کانون خانواده باید به آموزش و زوج درمانی اهمیت داد، خاطرنشان شد: برای ایجاد پیوستگی و تحکیم بنیان خانواده باید آگاهی و شناخت زوجین نسبت به مغز کهنه که شامل رفتار تهاجمی، ستیز و گریز می شود ارتقاء یابد.
وی یادآور شد: شکاف بین خانواده در جامعه موجب شده آمار خیانت بالا برود که علت اصلی آن را نداشتن مهارت در چگونگی برقراری ارتباط بین پدران و مادران تشکیل می دهد.
وی گفت: مشکلات فرزندان امروز به این موضوع مهم برمی گردد که ما بچه های تاپ آور تربیت نکردیم پس باید به فرزندان در خانه مسئولیت بدهیم و از خطاهای آنان بگذریم تا سازنده شوند.
دیلمی تصریح کرد: اجازه دادن جبران خطا به فرزندان در کانون خانواده موجب آرامش می شود در حالی که برای آنها عقوبت در نظر می گیریم و راه تهدید و تحقیر را ادامه می دهیم.
وی اضافه کرد: امروز ضریب هوشی فرزندان در خانواده ایرانی بالاست در حالی که تاب آوری ندارند.
وی تاکید کرد: با پیوند انجمن اولیا و مربیان می توان شکاف بین خانواده را کم کرد لذا باید به آموزش مهارت های زندگی با هدف آگاهی بخشی و پیشگیری از آسیب ها در مدارس توجه کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز نیز در این آیین گفت: نقش تربیتی در کانون خانواده که مهمترین کانون در تربیت دانش آموزان می باشد، باید احیا شود.
سالار قاسمی افزود: امید و خلاقیت مهمترین نیاز تربیتی دانش آموزان در مدارس را تشکیل می دهد که برای تامین آن باید در خانه و مدرسه به آن اهمیت داده شود.
وی اظهار داشت: امید و خلاقیت حاصل کار تربیتی در خانه و مدرسه است و این مهم خروجی خوب این 2 نهاد تاثیرگذار را در جامعه تشکیل می دهد.
وی با اشاره به اینکه فرزندان امروز ناز پروده شده اند، بیان داشت: در کانون خانواده باید به رابطه عاطفی بین اعضای خانواده و مسئولیت پذیری توجه ویژه داشت.
وی خاطرنشان شد: ایجاد شور و نشاط در بین دانش آموزان از جمله دختران که مدیریت آینده خانواده و نقش مهم مادری را بر دوش دارند نیز از دیگر مواردی است که در خانه و مدرسه باید به آن توجه کرد.
وی با بیان اینکه امروز جای سفره ، سجاده و سفر در کانون خانواده کم رنگ شده است، یادآور شد: این سه عامل مهم تامین کننده نیازهای انسان و همچنین سلامت افراد را رقم می زند چون انسان شوق دارد.
وی تصریح کرد: اولیای دانش آموزان با مدرسه ارتباط داشته باشند تا با هماهنگی بیشتر در تحقق رویکرد تربیتی در مدارس تقویت شود.
قاسمی اضافه کرد: در مدارس نیاز به مشارکت معنوی اولیا نیاز داریم.
وی گفت: برای تربیت شهروند خوب باید به شاخص هایی چون احترام به انسان ها، اصل محبت، صداقت، نشاط و تقویت بنیه معنوی نگاه عمیق داشت.
استان البرز 442 هزار و 500 دانش آموز دارد.
2819/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.