به گزارش ایرنا،آیت الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی عصر پنجشنبه در اولین گردهمایی نشست شورای عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور به نمایندگی دانشگاه خوارزمی افزود: عقلانیت و انقلابی گری اگر تبیین نشود می‌تواند مانع از حرکت در مسیر عالی انقلاب شود.
وی در ادامه عقلانیت حقیقی را، حرکت در مسیر انقلابی گری دانست و اضافه کرد: انسان‌های انقلابی عقل‌گرا و عقل مدار هستند چراکه دین‌محور بوده و یکی از ارکان دین عقل است.
آیت‌الله حسینی همدانی نفوذ در عصر حاضر را جدی خواند و ادامه داد: در عربستان کتب فارسی با شمار بالا چاپ می‌کنند که 85 درصد مطالب آن ایرادی با مبانی شیعی ندارد اما در 15 درصد آن موضوعات غلط و اشتباهی وجود دارد که در مخاطب تأثیر می‌گذارد.
وی با بیان اینکه دشمن برای مقابله با نظام اسلامی طرح و برنامه‌ریزی دارد، گفت: دشمنان با برنامه‌ریزی منظم برای تمام عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی تلاش می‌کنند تا ایران اسلامی را تحت نفوذ و سلطه خود قرار دهد.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز افزود: یکی از این برنامه‌ریزی‌ها تحت‌فشار قرار دادن نیروهای انقلابی و ارزشی است تا زبان او را ببندد و از روشنگری دور نگه‌ دارند.
آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر انسجام بین نیروهای حزب‌الله و شبکه‌سازی، خطاب به دانشجویان گفت: باید با الگو قرار دادن جوانان دوران انقلاب اسلامی اتحاد و انسجام را در بین خودتان قوی و محکم بدارید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود زیارت عاشورا را از مهم‌ترین زیارت‌نامه‌ها و ادعیه‌ها خواند وافزود: زیارت عاشورا برنامه‌ریزی و طرح جامع شیعه تا زمان ظهور حضرت حجت است و باید با توجه ویژه‌ای آن را موردمطالعه قرارداد.
امام‌جمعه کرج در ادامه افزود: بندبند زیارت عاشورا وظیفه یک شیعه پیرو اهل‌بیت و تربیت‌شده مکتب ائمه (ع) در زمان‌های مختلف و در با مواجهه مسائل گونان را شرح می‌دهد.
آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه این زیارت یک حدیث قدسی است ، گفت: تعداد بسیار کمی از زیارت‌نامه‌ها و ادعیه‌ها تبیین‌کننده چشم‌انداز و مهندسی آینده تا قیامت و زمان ظهور است که زیارت عاشورا یکی از مهم‌ترین آن‌هاست.
وی با اشاره به اینکه در زیارات عاشورا هرگز از دشمنان خارجی صحبت نشده است، عنوان کرد: در زیارت عاشورا از کفر، استکبار و دشمنان خارج از دین صحبت نشده است و به عوامل داخلی و عناصر واداده‌ی کج‌فهم پرداخته‌شده است.
نماینده رهبر انقلاب در استان البرز با تأکید بر اهمیت کار سیاسی و فرهنگی خاطرنشان کرد: دشمن بعد از انجام کار فرهنگی و سیاسی و تضعیف باورها و اعتقادات به عمل نظامی روی می‌آورد.
آیت‌الله حسینی همدانی ضمن اشاره به فعالیت‌های رسانه‌ای در عصر ائمه(ع ) گفت: فعالیت‌های رسانه‌ای باعث شد تا امیرالمؤمنین که به‌عنوان جانشین پیامبر در غدیر خم معرفی‌شده بود خانه‌ نشین شود.
8029/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.