به گزارش ایرنا، عزیزالله شهبازی روز چهارشنبه با حضور در جمع فعالان ورزشی استان و در بازدید از طرح ورزشی شهرستان های کرج و فردیس افزود: پروژه 6 هزار و 500 نفری ورزشگاه انقلاب کرج چند منظوره بوده و پیگیری های جدی و تجمیع امکانات استانی با این هدف که تا پایان سال بخش هایی از آن قابل استفاده شود در حال انجام است.
وی اضافه کرد: با وجود وضعیت امروز اقتصادی که در کشور وجود دارد، اما سرعت اجرای پروژه های ورزشی در شهرستان های کرج و فردیس قابل قبول است.
وی اظهار داشت: برخی از این طرح ها مربوط به سال های گذشته است که با همکاری در سطح استان و وزارت ورزش و جوانان، بخشی از این پروژه ها در دهه فجر بهره برداری می شود.
شهبازی گفت: تعداد فضاهای ورزشی در استان نسبت به مهاجرت پذیری و جمعیت آن اندک است، این در حالی است که یکی از خواسته های جوانان در استان افزایش این فضاها است.
وی تاکید کرد: بر این اساس راهبردی برای تامین فضاها و بویژه گسترش ورزش همگانی در تمامی شهرستان های استان و توسعه 48 هیات ورزشی استانی تعریف شده است.
وی ادامه داد: هدف این است که با همکاری دستگاه های مرتبط بتوانیم شرایط خوبی برای ورزش در استان ایجاد و فراهم کنیم.
معاون استاندار البرز خاطرنشان کرد: یکی از انتظارات ما این است که در ساخت پروژه های ورزشی مناسب سازی در حوزه جانبازان و معلولان لحاظ شده تا این قشر از جامعه نیز بتوانند از این امکانات استفاده کنند.
شهبازی گفت: در حوزه تامین ورزش های همگانی از امکانات استانی استفاده خواهیم کرد تا با کمک بخش های فرهنگی و ورزشی هر چه بیشتر در راستای توسعه ورزش البرز گام برداریم.
وی در ابتدای بازدید یک روزه خود از پروژه های ورزشی شهرستان های کرج و فردیس، در پارک فاتح کرج به عنوان مرکز اصلی ورزش همگانی این شهر حضور یافت و ضمن همراهی ورزشی با شهروندان، از نزدیک ورزش همگانی کرج را مورد ارزیابی و دستورات لازم برای تجهیز و تامین امکانات مورد نیاز برای توسعه ورزش همگانی را صادر کرد.
مدیر کل ورزش و جوانان استان البرز نیز با اشاره به اینکه بیش از 150 هزار ورزشکار سازمان یافته در این استان مشغول به فعالیت هستند گفت: یکی از مهم ترین پروژه ورزشی البرز، ورزشگاه 6 هزار و 500 نفری انقلاب کرج است که تاکنون 250 میلیارد ریال برای آن هزینه شده و برای ادامه فعالیت آن، 200 میلیارد ریال اعتبار دیگر مورد نیاز است.
غفرانی با بیان اینکه با اتمام مرحله سقف این پروژه پیشرفت فیزیکی آن به 82 درصد می رسد خاطرنشان کرد: اعتبار تخصیص یافته برای این پروژه تا پیش از گران شدن نرخ دلار 300 میلیارد ریال بوده که با افزایش دلار، اعتبار مورد نیاز برای احداث پروژه ملی ورزشگاه 6 هزار و 500 نفری انقلاب کرج نیز افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: اجرای عملیات عمرانی برای به سرانجام رساندن این پروژه به سرعت در حال انجام بوده و رشد قابل توجه ای داشته و در دیدار روز سه شنبه وزیر و شرکت تجهیز و توسعه اماکن ورزشی که از پیست بین المللی دیزین داشته اند، انگیزه های لازم به برای ادامه پروژه ورزشگاه انقلاب کرج داده شد تا قسمت هایی از آن تا پایان امسال به خصوص دهه فجر بهره برداری شود.
مدیر کل ورزش و جوانان البرز اظهار داشت: پروژه های ورزشی در شهرستان های استان داریم که تعدادی از آنها در هفته تربیت بدنی و بخشی نیز در دهه فجر بهره برداری می شود.
سرانه ورزشی در استان البرز 53 صدم متر مربع است.
7414/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.