«24 مهرماه روز ملی پارالمپیک نامگذاری شده است.»
به گزارش ایرنا، صفحه دیگری از روزهای سال، امروز از آن کسانی است که معلولیت های جسمی شان را بارها کنار زده و با تقویت ایمان خود، افتخاراتی آفریدند که شاید روزی در باورها نمی گنجید که کودک نیازمند دیروز، امروز سکوهای قهرمانی را از آن خود کرده و چشم ها در دنیا به ناتوان دیروز و توانمند امروز خیره شده است.
ورزشکاران جانباز و معلول ایرانی، بارها و بارها در رقابت های پاراالمپیک، اگر چه رنج نداشتن سلامتی جسم، روحشان را آزرده است اما، نداشتن ها مانعی برای تقویت داشته هایشان نشد و آنچنان قله ها را یکی پس از دیگری فتح کردند که امروز پرچم پر افتخار ایران، در رقابت های پاراآسیایی و پارالمپیک همیشه و همیشه به اهتزازدر می آید.
آنان «می توانم» را بارها تکرار و توانستند سدهای بزرگ را کنار زده و نام ایران را آنچنان بر تارک دنیا فریاد بزنند، که گوش های ناشنوا نیز از شنیدن آن به لرزه درآید.
امروز روز ملی پاراالمپیک است، روزی که جوانان جانباز و معلول این مرز و بوم، ثابت کردند که هیچ چیز مانع شان نیست، حرف های زیادی در پاراالمپیک داشته اند و رقیبانشان به خوبی می دانستند که صحنه رقابت آسانی با جوانانی که ایمان و توکل به خدا را در درون شان تقویت کرده اند، نخواهند داشت.
می توان گفت که روز ملی پاراالمپیک روز چیرگی همت و اراده بر همه محدودیت‌ها است.
البرز، استانی است که در زمینه ورزشی به عنوان یکی از استان های سرآمد کشور مطرح و توانسته با کسب مدال های مختلف در سطح ملی، آسیایی، جهانی و المپیکی حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد و همواره در هر رشته ورزشی نام استان البرز می درخشد.
مهرزاد مهروان،علی اسحاقی، محمد رضا رحیمی، مرتضی دشتی و سعید بافنده در رشته های والیبال نشسته و وزنه برداری از جمله ورزشکاران البرزی هستند که توانسته اند در رقابت های پاراالمپیک افتخار آفرینی و کسب مدال کنند.
افتخار آفرینی این ورزشکاران جانباز و معلول البرزی در حالی صورت می گیرد که دیگر ورزشکاران این استان در رقابت های پاراآسیایی جاکارتا که از 14 تا 21 مهرماه برگزار شد نیز توانسته اند مدال های طلا، نقره و کسب رکوردهای جدید را از آن خود کنند.
سرانه ورزشی در استان البرز 53صدم متر مربع و این استان در بخش زیر ساخت های ورزشی بسیار ضعیف است و سهم ورزشکاران جانباز و معلول استان از امکانات موجود باورکردنی نیست.
نبود زیر ساخت ها سبب شده تا شاهد مهاجرت ورزشکاران این دیار به دیگر استان های کشور باشیم.
شاهین ایزدیارپدیده ای که توانست در رقابت های پاراآسیایی 2018 جاکارتا در رشته شنا 6 مدال طلا و یک نقره را کسب کند، ورزشکار البرزی است که به دلیل نبود زیر ساخت ها به استانی دیگر مهاجرت و امروز افتخارهای این ورزشکار به نام استانی دیگر ثبت شده است.
مدیر کل ورزش و جوانان البرز در گفت وگو با ایرنا گفت: با هدف استفاده جانبازان و معلولان از اماکن ورزشی در قالب استانداردها و مقررات شهرسازی و معماری، مناسب سازی اماکن دردستور کار قرار گرفته است.
امیر غفرانی افزود: با توجه به الزام رسیدگی به رفع موانع، در مجموعه های ورزشی برای استفاده جانبازان و معلولان و توجه خاص دولت به این امر، انتظار رسیدگی بیشتر به نیازها در این بخش وجود دارد.
وی اضافه کرد: هدف ما این است که ورزشکاران جانباز و معلول استان بتوانند هر چه بیشتر به میان جامعه آمده و با ورزش ، توانایی های خود را از بالقوه به بالفعل برسانند.
رئیس هیات ورزشی جانبازان و معلولان البرزی نیز گفت: بیش از 250 ورزشکار سازمان یافته و حرفه ای جانباز و معلول البرزی داریم که بسیاری از آنها توانسته اند مدال جهانی و کشوری زیادی را کسب کنند.
سعید براتی افزود: این ورزشکاران در 12 رشته ورزشی از جمله دوومیدانی، وزنه برداری، بسکتبال با ویلچر، شنا و تنیس روی میز مشغول به فعالیت هستند و با وجود محدودیت های زیر ساختی که در این استان وجود دارد بارها توانسته اند برای کشور مدال آفرینی کنند.
براتی گفت: این افتخار آفرینی ها در حالی صورت می گیرد که اگر محدودیت ها از جمله نبود زیر ساخت ها، سالن تمرین و رفت و آمد برای ورزشکاران البرزی برداشته شود می توانیم مدال آوری ها را افزایش و در سطح آسیایی و جهانی جایگاه بهتری پیدا کنیم.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.