مسعود کریمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح تنظیم بازار برای گوشت گوسفندی از حدود 2 ماه پیش که قیمت این محصول افزایش یافت، آغاز شده است.
« قبل از اجرای طرح تنظیم بازار گوشت، قیمت هرکیلوگرم گوشت قرمز در البرز به حدود 80 هزار تومان رسید.»
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی البرز اظهار داشت: اکنون روزانه سه تن گوشت گرم گوسفندی وارداتی درسطح میادین میوه و تره بار استان توزیع می شود.
وی با بیان اینکه این گوشت ها به قیمت هر کیلوگرم 37 هزارو500 تومان به فروش می رسد، گفت: درصدد هستیم سهمیه استان افزایش یابد تا افزون برمکان های کنونی در تعدادی از فروشگاه های منتخب توزیع گوشت داشته باشیم.
معاون سازمان جهاد کشاورزی البرز در امر تنظیم بازار افزود: کیفیت و طعم این گوشت ها از سطح بالایی برخوردار است.
وی همچنین به توزیع گوشت منجمد گوسفندی وارداتی در میادین میوه و تره بار اشاره کرد و اظهار داشت: این گوشت ها از کشورهای آسیای میانه وارد ایران می شود و هر کیلوگرم به قیمت 29 هزار تومان به فروش می رسند.
کریمی گفت: طی 2 ماه گذشته حدود 400 تن از این گوشت در اجرای تنظیم بازار در سطح میادین توزیع شده است.

*** توزیع یک هزار تن مرغ منجمد دولتی
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی البرز بیان داشت : در نیمه نخست امسال یک هزار تن مرغ منجمد دولتی در سطح میادین میوه و تره بار استان توزیع شد.
وی با بیان اینکه هم اکنون توزیع این مرغ ها در میادین متوقف شده، اظهار داشت: بر اساس سیاست های وزارت جهاد کشاورزی به محض اینکه قیمت مرغ از 9 هزار تومان بالاتر رود از ذخایر استفاده می کنیم و مرغ دولتی در بازار توزیع خواهد شد.
کریمی گفت: این توقف توزیع شامل مراکز آموزشی، انتظامی و پادگان ها نمی شود و کماکان سهمیه شان را دریافت می کنند.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی البرز افزود: اکنون قیمت هرکیلوگرم مرغ در بازارهای استان حدود هشت هزار و 900 تومان است.
در سطح استان 27 مرکز میدان میوه و تره بار فعالیت می کنند.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.