استاندار البرز روز ملی البرز را به‌عنوان روز شاخص استان، حائز اهمیت دانست و گفت: باید از این پتانسیل برای معرفی و جذب گردشگر استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار البرز، محمدعلی نجفی، امروز در مراسم روز ملی البرز، گفت: برای معرفی استان البرز با قدمت 9 هزار ساله و ظرفیت های تاریخی و باستانی که نماد آن در سازمان ملل نیز موجود است، باید برای روز ملی البرز، برنامه‌ریزی خوبی داشت. 

وی افزود: لازم است حضور فرهیختگان و اهل فرهنگ و هنر را در استان البرز غنیمت شمرد و از شخصیت‌های برجسته به نیکویی یاد کرد.

استاندار البرز ضمن ابراز خرسندی از پذیرفتن پرفسور سمیعی به‌عنوان شهروند البرز اضافه کرد: این موضوع باعث افتخار خواهد بود لذا مرکز درمانی که به‌نام این دانشمند بزرگ بین استان تهران و البرز ساخته می‌شود فرصت مناسبی برای البرز خواهد بود.

نجفی به پتانسیل‌های گردشگری استان البرز اشاره کرد و گفت: ظرفیت گردشگری به مردم معرفی شود و مکان‌هایی چون طالقان و جاده کرج - چالوس که به‌عنوان چهارمین جاده زیبای جهان به شمار می‌رود، برای جذب گردشگر معرفی شود.

استاندار البرز اظهار داشت: زیبایی‌های طالقان این منطقه را به‌عنوان قلب گردشگری استان شاخص کرده که باید درصدد حل مشکلات این منطقه باشیم.

وی با عنوان اینکه سال‌های آتی باید در روز ملی البرز توانمندی‌های استان معرفی شود، تاکید کرد: لازم است به مناطق حساسی چون باغ سیب و کاخ مروارید که با لحاظ قدمت تاریخی و جاذبه گردشگری، حائز اهمیت است، توجه ویژه داشت.

استاندار البرز درباره ترافیک سنگین استان گفت: اتمام پروژه‌هایی چون مترو، آزادراه تهران-شمال و بزرگراه همت، می‌تواند به کاهش ترافیک و آلودگی هوا کمک کند.

استاندار البرز درباره صنعت استان هم گفت: در این بخش تحول خوبی در حال شکل‌گیری است و با توجه به مشکلات اقتصادی و تحریم تحمیلی، صنعت استان، پویا و تولیدکنندگان و صنعتگران این حوزه در حال فعالیت هستند. 

نجفی با اشاره به مشکلات مدیریت شهری گفت: در حال حاضر شورای‌شهر کرج با هیات رئیسه جدید خود در راستای انتخاب شهردار در تلاش است اما دموکراسی حاکم بر روند اداری و قانونی این انتخاب را تاکنون بدون نتیجه کرده است.

وی گفت: شورای پنجم در 6 ماه اول کار خود، شهردار داشت و در 6 ماه بعدی نیز سرپرست شهرداری را مشخص نمود که در حال حاضر اداره شهر را در دست دارد.

نجفی به سیاست وزارت کشور اشاره کرد و اذعان داشت: انتخاب نشدن فرماندار کرج به عنوان شهردار، سیاستی بود که وزارت کشور داشت تا یک توان مدیریتی خوب در مجموعه مهم فرمانداری شهرستان کرج، حفظ شود و یک نیروی خوب دیگر به مدیریت شهری اضافه گردد.

استاندار البرز اظهار داشت: مشکلات حوزه شهری و روستایی و اقتصادی بسیار است و باید در بهبود مشکلات معیشتی مردم بیشتر تلاش کرد و رسانه‌ها و به‌خصوص رسانه ملی باید کمک کنند که شهر آرامش خود را حفظ کند و اعتماد مردم به ما جلب شود چراکه بهترین سرمایه یک کشور مردم آن کشور هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.