مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز، گفت: مدیران و مجریان باید بدانند که منابع طبیعی اصل مسلمی است که بی توجهی به آن خسارات جبران ناپذیری دربرخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عیسی قبادی امروز در جلسه تحلیل دست اندرکاران استانی که با هدف هماهنگی پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و طرح توانمندی جوامع محلی و تشکلها، برگزار شد، اظهار داشت: توسعه ملی، مورد اجماع همه مدیران است و این مفهوم به عنوان یک تحول بنیادی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی یک جامعه، نقش بنیادی دارد و بدین ترتیب همه بخش ها با هم در ارتباط خواهند بود.

وی افزود: بنیادی بودن توسعه به این معنی است که همه بخش‌ها با هم در ارتباط هستند و مفاهیم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را نیز دربر خواهد گرفت.

قبادی به مفهوم توسعه پایدار اشاره و تصریح کرد: در دو دهه پیش، توسعه پایدار، محیط زیست و منابع طبیعی را به عنوان یکی از اولویت‌ها و ضروریات، دنبال کرد و این زمانی بود که منابع طبیعی مورد تهدید قرار می گرفت لذا به ناچار مفهوم توسعه، تغییر کرد و ارتباط همه بخش‌ها با منابع طبیعی، دنبال شد.

مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز، گفت: منابع طبیعی در راس همه امور است و باید بدانیم اگر بخواهیم در منابع طبیعی، توسعه پیدا کنیم در سایر بخش ها نیز توسعه خواهیم یافت.

وی اذعان داشت: اگر بی مبالاتی گذشته، تکرار شود، نمی‌توان مسیر توسعه را پیش گرفت لذا باید بهترین برنامه‌ها را در منابع طبیعی دنبال کرد و لازم است مدیران و مجریان مسئول بدانند منابع طبیعی به عنوان اصل مسلم همیشه مطرح خواهد بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.