به گزارش ایرنا، زهرا عبداللهی روز سه شنبه در مراسم روز جهانی تخم مرغ در موسسه تحقیقات علوم دامی کشور مستقر در کرج افزود: یکی از برنامه های دفتر بهبود تغذیه ارائه آموزش ها در زمینه استفاده از تخم مرغ است در تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود عملکرد مغز، سیستم عصبی و حافظه تاثیرگذار است.
وی اضافه کرد: در صورتی که در برنامه غذایی کودک، تخم مرغ گنجانده شود ریسک سوء تغذیه مزمن که به صورت کوتاه قدی خود را نشان می دهد تا 47 درصد کاهش می یابد.
عبداللهی گفت: در جوامعی که دچار اضافه وزن هستند با توجه به اینکه استفاده از تخم مرغ در وعده صبحانه احساس سیرکنندگی را ایجاد می کند می تواند از اضافه وزن نیز جلوگیری کند.
وی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا تخم مرغ در بوفه های مدارس جایگاه خود را پیدا کند، خاطر نشان کرد: 15 درصد پروتئین مورد نیاز دختران و 13 درصد پروتئین پسران با مصرف یک عدد تخم مرغ در روز تامین می شود.
وی ادامه داد: فرهنگ سازی، آموزش های فردی و گروهی، تعامل با آموزش و پرورش برای عرضه تخم مرغ در بوفه ها، حمایت از تغذیه مادران باردار و کودکان زیر 5 سال مبتلا به سوء تغذیه از طریق توزیع تخم مرغ در سبد رایگان غذایی، تشویق صنایع غذایی برای تولید محصولات غذایی بر پایه تخم مرغ و ترویج تولید و مصرف تخم مرغ در برنامه بهبود تغذیه زنان روستایی و عشایری از جمله برنامه های دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارتخانه است.
17 مهرماه به عنوان روز جهانی تخم مرغ نامگذاری شده است.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.