عباس صفری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: 13 مکان در راه های البرز برای انباشت این مقدار شن و ماسه پیش بینی شده است.
وی با اشاره به اینکه برای استقبال از زمستان نشست مشترکی با دستگاه های اجرایی و امدادی البرز برگزار شده است، افزود:طرح زمستانه راهداری از 15 آبان ماه امسال به صورت رسمی آغاز می شود و نیروهای خدمات رسان به حالت آماده باش درمی آیند.
صفری گفت: امسال نیز مانند سال های گذشته 20 اکیپ راهداری به همراه 135 دستگاه خودرو سبک ، سنگین و نیمه سنگین در تمام راه های استان آماده خدمات رسانی به مسافران و مردم البرز هستند.

**اعتبارات استانی برای نگهداری راه های البرز کافی نیست
صفری با اشاره به اینکه اعتبارات استانی برای نگهداری راه های البرز بسیار ناچیز است، خاطر نشان کرد: بیشترشهرستان های تابعه استان حتی اعتبار کافی برای خرید ماسه ونمک ندارند اما با این حال تلاش شده تا برنامه ریزی مدونی برای این بخش داشته باشیم .
وی افزود: برای تامین هزینه ها و سرویس دهی راه های البرز انتظار کمک از مسئولان استانی داریم.
این مسئول بیان داشت: 2 تا 6 درصد اعتبارات ساخت راه ها باید به نگهداری جاده ها اختصاص یابد که اگر برای یک هزارو400 کیلومتر راه پرتردد استان 2 هزار میلیارد تومان به طور متوسط هزینه های ساخت نیاز است که حدود 50 میلیارد تومان یعنی 2 درصد صرف نگهداری می شود.
وی ادامه داد: برای خدمات دهی مناسب به مردم و مسافران با مشارکت بخش خصوصی 135 دستگاه خودروسبک ، نیمه سنگین و سنگین تجهیز شده است.
استان البرز یک هزارو 450 کیلومتر آزاد راه بزرگراه، راه اصلی و فرعی دارد، جاده کوهستانی کرج- چالوس از مسیرهای کوهستانی پر تردد و پر حادثه کشور است که برای نگهداری و نمک پاشی این مسیر در فصول سرد زمستان اعتبارات عمرانی زیادی نیاز دارد.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.