میر اسماعیل صدیق با بیان اینکه پوشاک به عنوان کالای اساسی مطرح نیست و در اولویت مردم قرار ندارد؛ گفت: مردم دیگر مانند گذشته قدرت خرید ندارند؛ این کاهش قدرت خرید باعث شده مانند قبل خرید پوشاک نداشته باشند و حتی حراج‌ها هم نتواند به افزایش خرید پوشاک منجر شود.

صدیق در ادامه به نوسانات ارزی و کاهش واردات پوشاک اشاره و خاطرنشان کرد: این نوسانات باعث کاهش واردات پوشاک، مواد اولیه، پارچه و سایر ملزومات شده است.

وی افزود: افزایش قیمت ارز باعث شده حتی قاچاق هم به علت کمتر شدن سود کاهش داشته باشد چون سود چندانی در این کار با چنین وضعیتی وجود ندارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک البرز در بخش دیگری به وضعیت تولید پوشاک ایرانی اشاره و اعلام کرد: تولیدات داخلی نسبت به گذشته از کیفیت بهتری برخوردار شده‌اند؛ ما در ایران از لحاظ وجود الگوهای مناسب، دوزنده، و صنایع و ماشین‌آلات مشکلی نداریم مشکل اصلی ما در تولیدات داخلی کمبود و در برخی موارد نبود مواد اولیه است.

وی افزود: اگر تولید کنندگان ما ضعیف عمل می‌کنند به این دلیل است که مواد اولیه مناسب ندارند بنابراین دولت باید به تولید کنندگان کمک کند تا اجناسی مناسب دوخته و تولید شود.

صدیق در ادامه از تعطیلی تعدادی از واحدهای ریسندگی خبر داد و گفت: به دلیل عدم حمایت، برخی از کارگاه‌ها و کارخانه‌های ریسندگی از بین رفته‌اند و ما مجبوریم برای تامین نیاز از اجناس وارداتی استفاده کنیم و در برخی موارد در تولید انواع خاصی از پارچه مانتد کتان و جین دچار مشکل هستیم و مجبور به واردات آنها می‌شویم.

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک در ادامه گفت: تهیه اجناس برای مغازه‌داران مشکل شده است؛ واردکنندگان با توجه به نوسان قیمت توانایی واردات اجناس را ندارند؛ مدتی طول می‌کشد تا وارد کننده این ملزومات را خریداری کند و به دست واحدهای صنفی برساند؛ این وقفه کوتاه مدت ممکن است باعث افزایش قیمت مقطعی و کمبود کوتاه مدت در بازار پوشاک شود.

وی در پایان ضمن یادآوری مشکل واردات مواد اولیه گفت: تسهیل واردات مواد اولیه سبب بهتر شدن وضعیت پوشاک می‌شود؛ ما از مسئولین درخواست داریم با پیگیری مسائل واردات مواد اولیه به کمک این بخش بیایند چون ما در ایران بهترین دوزندگان و کارخانه‌های تولیدی را داریم که با حمایت می‌توانند بهتر از این هم بشوند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1030013
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.