رئیس مرکز تربیت مربی و پژوهش های سازمان گسترش فنی و حرفه ای کشور، گفت: فراهم شدن تسهیلات می تواند در ایجاد اشتغال جوانانی که کسب مهارت کردند، حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابوطالب جلالی امروز در مراسم انعقاد تفاهم نامه سازمان فنی و حرفه ای کشور و بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به بازدید از مرکز تربیت مربی که با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر عامل بانک مهر ایران، صورت گرفت، گفت: امروز بخش عظیمی از امکانات با ارزش در سازمان فنی حرفه ای وجود دارد که در حوزه اقتصاد و توسعه اشتغال کشور، کمک به سزایی خواهد داشت. 

وی افزود: مرکز تربیت مربی و پژوهش های سازمان از مراکز خاص در منطقه است که قبل از انقلاب با حمایت و پشتیبانی سازمان جهانی کار، تاسیس شد و به شکل رسمی بعد از انقلاب در سال 1363 کار خود را شروع کرد.  

جلالی به محوریت آموزش این مرکز تاکید کرد و اذعان داشت: هدف این مرکز بازآموزی مربیان کشور است که بتواند از درک ظرفیت و موقعیت ها و به شکل عام از وضعیت اشتغال در کشور، مورد بازآموزی قرار دهد و ارتباط تنگاتنگی با مجامع تولید، صنوف و صنایع در کشور، برقرار کند. 

رئیس مرکز تربیت مربی سازمان فنی و حرفه ای کشور، تصریح کرد: از جمله اهداف ما در این مرکز، ایجاد تعاملات مناسب با محیط بیرونی به ویژه کشورهای خارجی است که نیازمند گسترش است و در این راستا به عنوان مرکز آموزشی توانسته ایم با کشورهای کره و ژاپن و موسسات مطرح هند، قراردادهای خوبی، انجام دهیم. 

جلالی ادامه داد: این تعاملات، جایگاه بین المللی خوبی برای مرکز ایفا می کند و بدین ترتیب بخشی از تجهیزات توسط شرکت های ژاپنی و کره ای انجام شده است. 

وی به تفاهم نامه بانک قرض الحسنه مهر ایران اشاره کرد و گفت: این همکاری می تواند به منظور حمایت از نخبگان حائز اهمیت باشد لذا تعاملات آموزشی فیمابین به عنوان فرصتی مناسب، ظرفیت مرکز فنی و حرفه ای را بالا خواهد برد چراکه انجام تفاهم نامه به عنوان حلقه مفقوده  برای رساندن جوانان به اشتغال، مهم خواهد بود. 

جلالی به فرصت های داخل کشور اشاره کرد و اظهار داشت: اهمیت تفاهم سازمان فنی و حرفه ای و بانک قرض الحسنه مهر ایران و فراهم کردن تسهیلات اشتغال، تکمیل مسیری است که در نظام ایجاد فرصت های شغلی به دست خواهد آمد و بدین ترتیب، جوانان علاوه بر کسب مهارت، خواهند توانست به راحتی به اشتغال دست پیدا کنند که متاسفانه تا کنون سیستم مناسبی نداشتیم و انجام تفاهم نامه می تواند قدم مناسب در مسیر اشتغال جوانان باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.