علی رمضانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در کرج افزود: اعزام این دانش آموزان با مشارکت سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز خواهد بود.
« برنامه ملی راهیان نور از 87 در کشور اجرایی شده است.»
مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: تلاش ها براین است که م از مهر امسال تا پایان شهریور ماه سال آینده 600 هزار دانش آموز دختر و پسر پایه های نهم ، دهم و یازدهم دوره متوسطه اول و دوم مدارس کشور به این سفر معنوی اعزام شوند.
وی تصریح کرد: این سفر پنج روزه در شرایط که دشمنان انقلاب و اسلام به دنبال ایجاد شکاف بین ارزش انقلابی و
نوجوانان و جوانان این مرزو بوم را دارند می تواند نقطه عطفی در تحکیم باورهای دینی آینده سازان باشد.
رمضانی بیان داشت: دانش آموزان در قالب کاروان های راهیان نور ضمن بازدید از مناطق عملیاتی غرب، شمال غرب و جنوب کشور با آرمان های امام راحل (ره ) و شهدا تجدید پیمان خواهند داشت.
وی با اشاره به اینکه اولین اعزام دانش آموزی در سال تحصیلی 98-97 به صورت نمادین از شهر نجف آباد و از جوار مزار شهید محسن حججی در 15 مهرماه انجام می شود، خاطرنشان شد: در این آیین دانش آموزان با شور عاشورایی ندای لبیک یا حسین (ع) و لبیک یا حضرت زینب (س) سر می دهند.
مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: در اولین اعزام دانش آموزان استان های چهار محال و بختیاری، اصفهان و یزد حضور دارند.
وی یادآورشد: برای ایمنی سفر دانش آموزان از سال گذشته سامانه کنترل اردویی در معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش راه اندازی شده است.
رمضانی ادامه داد: دانش آموزان برای نام نویسی و شرکت در اردوی راهیان نور می توانند به دفاتر مدیران و معاونان پرورشی مدارس خود مراجعه کنند.
وی بیان داشت : سفرهای راهیان نور دانش آموزی البرز استان البرز از بیستم مهر تا اسفند ماه سال جاری انجام می شود که 5 هزار و 600 دانش آموز در 4 مرحله به راهیان اعزام می شوند.
سال گذشته 400 هزار دانش آموز کشور به سفر راهیان نور اعزام شدند.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.