به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ مهدی حسین نژاد در اولین جلسه کمیسیون تخصصی بهبود کسب و کار گفت: کمیسیون تخصصی بهبود کسب وکار در دوره جدید خود اولین جلسه را برگزار کرد.

رئیس کمیسیون تخصصی بهبود فضای کسب و کار افزود: موضوع بهبود فضای کسب و کار و پایش این محیط در کشور ما موضوع بسیار جوانی استکه اتاق بازرگانی در این مورد مسئولیت پایش را پذیرفته و اقدامات خوبی را انجام داده است.

وی تاکید کرد: به دنبال ترکیبی جوان و دانشگاهی برای این کمیته بودیم که بتوانیم با دیدگاهی نو فضای کسب و کار را بررسی و قدمی مثبت در مسیر بهبود آن برداریم.

حسین نژاد تصریح کرد: تحقیقات در دنیا نشان داده است که محیط کسب و کار و کارآٰفرینی در ارتباط مستقیم هستند و این اهمیت بهبود فضای کسب و کار را نشان می دهد.

رئیس کمیسیون تخصصی بهبود فضای کسب و کار ضمن اشاره به تاریخچه پایش محیط کسب و کار گفت: از سال 1386 مرکز پژوهش های مجلس پایش محیط کسب و کار را انجام می داد که از سال 1396 به اتاق بازرگانی سپرده شده است و سالانه چهار گزارش در این مورد ارائه می شود.

وی تاکید کرد: اولین بحث ما در جلسه مرور قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار بود، و بعد از آن بررسی گزارش پایش محیط کسب و کار در فصل بهار بود.

حسین نژاد گفت: در جلسه مصوب شد که به کمک مرکز پژوهش های اتاق بازرگانی شاخص های بهبود محیط کسب و کار در استان را حداقل برای دو شاخص شروع کسب و کار و صدور مجوز های ساخت برای چهار بخش حوزه کسب و کار کشاورزی، گردشگری و خدمات، کسب و کارهای استارتاپی و صنعت در سه ماه آینده احصا کنیم تا شاخص محیط کسب و کار را در کنار شاخص جهانی و پایش اتاق بازرگانی داشته باشیم.

مهدی حسین نژاد

به گفته حسین نژاد تصمیم دیگری هم در این جلسه مبنی بر تعامل با دستگاه های مرتبط با فضای کسب و کار برای عرضه خروجی کمیته به شورای گفتگو گرفته شد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1026066
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.