به گزارش ایرنا، جشن عاطفه ها فرصتی برای هدیه لبخند به کسانی است که نیازمند دستان گرم همنوعشان هستند و از همه مهمتر دستگیری و کاهش آلام دردهای دانش آموزان در مناطق محروم و نیازمند یاری است.
جشن عاطفه ها یک نوع تقسیم مهربانی است که با هدف جلب مشارکت های مردمی در نقاط مختلف کشور برگزار می شود تا همه دانش آموزان ، خانواده ها و خیران در این حرکت معنوی مشارکت کنند و دل دانش آموزان نیازمند را با هدایایشان شاد کنند.
آری جشن عاطفه ها حکایت از انجام تکلیفی الهی است که برای گسترش فرهنگ نیکوکاری در بین اقشار مختلف مردم برپا شده است.
با برپایی جشن عاطفه ها ، دانش آموزان محروم چشم به راه دستهای بخشنده و نوازشگر انسانهایی است که همواره به بهانه ای می خواهند مهربانی را بین خود و دیگر همنوعان تقسیم کنند.
جشن عاطفه ها عاملی برای ترویج احسان نیکوکاری است که در آن مشارکت ها ی مردمی بیش از گذشته تجلی پیدا می کند.
کمک به همنوع به ویژه دانش آموزان نیازمند در آستانه سال نو اقدامی ارزشمند است که موجب می شود در فرد یک احساس رضایت درونی شکل بگیرد.
دانش آموزان در سنگر علم و دانش و کانون خانواده انجام کارهای خیرخواهانه را یاد می گیرند و آن را در یک کار گروهی خداپسندانه به نام جشن عاطفه ها به نمایش می گذارند.
مردم در این جشن معنوی با کمک های مادی و غیر مادی به دانش آموزان بی بضاعت موجب می شوند این گروهها بتوانند با دریافت این کمک ها سال تحصیلی بهتری را آغاز و سپری کنند.
بیست و چهار سال از برگزاری جشن عاطفه ها در ایران می گذرد که با نگاهی به این سال ها می توان مشارکت رو به رشد هموطنان و هم استانی ها را به خوبی مشاهده کرد.
این جشن با هدف جمع ‌آوری کمک‌های خیران برای دانش آموزان بی بضاعت برگزار می شود.
جشن عاطفه ها در 2 مرحله 15 و 16 شهریور با برپایی پایگاه در میادین، سطح معابر و میعادگاه های نماز جمعه و مابقی آن نیز روز 11 مهر همزمان با آغاز بازگشایی مدارس به اجرا در می آید.
** جشن عاطفه و درک نیکوکاری
مدیر کل آموزش و پرورش البرز گفت: والدین و دانش آموزان در جشن عاطفه ها درک خود را از نیکوکاری به نمایش می گذارند.
خسرو ساکی هدف از برگزاری جشن عاطفه ها را در مدارس ، ترویج این سیره زیبای الهی و درک احسان و نیکوکاری از سوی دانش آموزان عنواون کرد.
وی اظهار داشت: امیدواریم با کمک های دانش آموزان و تمامی خیران، شاهد جا ماندن دانش آموزی از درس و مدرسه به دلیل مشکلات مالی نباشیم.
وی اظهار امیدواری کرد که دانش آموزان با شناخت رفتارهای خیرخواهانه بتوانند در تمام عرصه های زندگی موفق باشند.
وی بیان داشت: هر ساله دانش آموزان با همراهی والدینشان کمک خوبی به جشن عاطفه ها می کنند تا بستر تحصیل برای دانش آموزان بی بضاعت در مدارس بوجود آید.
وی یادآورشد: همه ساله در حرکتی ارزشمند در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید با هدف کمک به دانش آموزان بی بضاعت، جشن عاطفه ها با مشارکت دستگاه های اجرایی و همراهی مردم نوعدوست برگزار می شود که باید آن را فرصتی برای مهربانی و مهرورزی قدر دانست.
وی خاطرنشان شد: جشن عاطفه ها فرصتی است برای عشق ورزی و کمک به کسانی که نیازمند دستان گرم همنوعان خود برای حضور بدون دغدغه در مدارس و فراگیری علم و دانش هستند.
وی اضافه کرد: جشن عاطفه فرصت نابی است تا با دستان پر مهر و با سخاوت خویش، گل های لبخندی بر چهره دانش آموزان نیازمند نشانده و آنها را در عرصه تعلیم و تربیت یاری دهیم.
ساکی با اشاره به اهمیت موضوع از آحاد مردم برای مشارکت در این امر خداپسندانه و کمک به مسئولان برای جمع آوری کمک به دانش آموزان نیازمند تاکید کرد.
*** حمایت مردم و بازنمانده دانش آموزان از تحصیل
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: با مشارکت مردم هیچ دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) از تحصیل باز نمی ماند.
مسعود مهران نیا اظهار داشت: با مشارکت خیران و مردم و اعتباراتی که در این زمینه با مشارکت های مردمی اختصاص می یابد، جامعه هدف تحت پوشش اقلامی همچون کیف ، نوشت افزار و سایر کالاهای مورد نیاز قرار می گیرند.
وی تصریح کرد: مبالغی که در این جشن جمع آوری می شود در اختیار دانش آموزان بی بضاعت همان مدرسه و یا سایر مدارس قرار می گیرد.
وی خاطرنشان شد: بر این اساس کمک هایی به شیوه حضوری توسط افراد به ویژه والدین به همراه فرزندان در قالب یک برنامه درون مدرسه ای آنهم در یک روز معین خود یک الگو سازی و الگوگیری بوده که بسیار اثر بخش است.
وی یادآور شد: تمامی دانش آموزان نیازمند یاری در یک هزار و 921 کد مدرسه استان شناسایی شده است که خدمات دهی به آنان به مشارکت بالای خیران و مردم نیاز دارد.
این مسئول ادامه داد: بر این اساس بخشی از دانش آموزان تحت پوشش در مناطق محروم استان واقع شده اند و طبق برنامه ریزی ها کمک های مردمی مناطق جابجا نمی شود.
وی گفت: مسئولیت برگزاری جشن عاطفه ها در مدارس را سازمان دانش آموزی عهده دارد.
*** جشن عاطفه ها، مشارکتی دینی و ملی
فریده بزنی بیرانوند عضو شورای اسلامی شهر کرج نیز گفت: جشن عاطفه ها، فرصتی برای تقسیم عاطفه ها و دوستی ها بین نیازمندان در آغازین روزهای بازگشایی مدارس و دستگیری از دانش آموزان بی بضاعت است.
وی اظهار داشت: بر اساس آیات و روایات متعدد کمک به نیازمندان بویژه کسانی که در عرصه تعلیم و تربیت فعالیت می کنند یک وظیفه دینی ، ملی و انقلابی است که بر انجام آن تاکید دارد.
وی خاطرنشان شد: هیچ دینی به اندازه مکتب اسلام مردم را در کمک به دیگران و نیازمندان جامعه سفارش نکرده است، بنابراین مشارکت در اینگونه فعالیت های فرهنگی و ارزشی یک توشه اخروی است.

*** سفارش اسلام در کمک به نیازمندان
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز اظهار داشت: دین اسلام همه مردم و افراد متمکن را به کمک به نیازمندان جامعه به عنوان وظیفه دینی سفارش می کند و بدون شک همراهی در جشن عاطفه نقش مهمی در کمک به دانش آموزان بی بضاعت دارد.
حجت الاسلام سید عباس مسعودی شلنچی افزود: باید مردم بر اساس وظیفه دینی و ملی فعالانه در اینگونه برنامه های مهم فرهنگی و اخلاقی مشارکت کنند و مسئولان را در انجام بهتر وظایف در این بخش یاری دهند.
وی بیان داشت: علاوه بر جشن عاطفه ها و نیکوکاری، مردم در طول سال می توانند با مراجعه به پایگاه های نیکوکاری و کمیته امداد نسبت به اهدای کمک های خود اقدام کنند.
وی یادآورشد: بخش دوم جشن یاد عطفه ها 11 مهر ماه همزمان با سراسر کشور در مدارس استان برگزار می شود تا کمک های دانش آموزان برای همکلاسی های کم بضاعت جمع آوری شود.
وی هدف از برپایی جشن عاطفه ها را حمایت از دانش آموزان بی بضاعت و نهادینه کردن فرهنگ انفاق و نیکوکاری عنوان کرد.

*** جشن عاطفه ها ترویج فرهنگ انفاق، صدقه و احسان
علی طاهری خلوص مشاور اجرایی و رسانه ای اداره کل آموزش و پرورش البرز هم گفت: جشن عاطفه ها با هدف ترویج فرهنگ انفاق، صدقه، احسان و نهادینه کردن این موضوع بین نونهالان و نوجوانان برگزار می شود.
وی بیان داشت : جشن عاطفه ها، جشن دینی و ملی کشور است که موجب تربیت عاطفی، حس نیکوکاری و نوع دوستی دانش آموزان می شود.
طاهری تصریح کرد: برگزاری چنین جشن هایی دانش آموزان را به کار خیر و خیرخواهی تشویق کرده و عاطفه ها را پرورش می دهد.
*** جشن عاطفه ها و روحیه همدلی
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج گفت: در روز جشن عاطفه ها ، شکوه همدلی و مهربانی دانش آموزان در یاری رساندن به همنوعان به تصویر کشیده می شود.
فرزاد شعبانی افزود: در تاریخ ما بزرگان مذهبی ، علمی و فرهنگی در زمینه این اقدام معنوی - حمایتی سخن گفته اند به گونه ای که به ما سفارش شده نباید نسبت به همنوعان بی تفاوت باشیم.
وی اضافه کرد: ملت ایران ایثارگری در زندگی را از امام راحل و شهدای گرانقدر این مرز و بوم آموخته اند به این دلیل در حرکت خداپسندانه ای چون جشن عاطفه ها به کمک همنوعان خود می آیند.
شعبانی ادامه داد: امروز با دستان مهربان شما برای دانش آموزان بی بضاعت در مدارس البرز یک بستر حمایتی در عرصه علم آموزی فراهم می شود که این حرکت معنوی و انسان دوستانه ارزشمند و قابل ستایش است.

*** جشن عاطفه ها حرکتی خداپسندانه و آموزنده
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) البرز نیز گفت: هر ساله جشن عاطفه ها با مشارکت آموزش و پرورش در سراسر کشور برگزار می شود تا دانش آموزان با مشارکت در این جشن به کمک دانش آموزان بی بضاعت بشتابند.
محمد محمدی فر اظهار داشت: جشن های نیکوکاری و عاطفه ها در چهار گوشه ایران اسلامی نماد همدلی ملت ایران که میراث دار فرهنگ ایثار و شهادت هستند را به نمایش می گذارد.
وی از مشارکت دانش آموزان و خانواده هایشان در این حرکت خداپسندانه در البرز قدردانی کرد و افزود: در مدارس این استان دانش آموزانی هستند که نیاز به کمک دستان مهربان شما در طول سال تحصیلی دارند.
وی از جشن عاطفه ها بعنوان جشن تقسیم شادی ها وبه نمایش گذاشتن مهربانی ها در سنگر علم و دانش یاد کرد و افزود: در این آیین معنوی و انسان دوستانه دانش آموزان حضور می یابند تا به افراد جامعه یادآوری کنند باید حامی یکدیگر باشیم.
وی با اشاره به اینکه البرزی ها در مرحله اول جشن عاطفه ها 20 میلیارد ریال کمک کردند، گفت: در این مرحله 45 پایگاه شهری شامل دفاتر امداد و مراکز نیکوکاری کمک‌های نقدی و کالای مردم نوع‌دوست را دریافت کردند.
وی بیان داشت: میزان کمک‌های مردم نیکوکار این استان در مرحله نخست جشن عاطفه‌ها به ‌اندازه مجموع کمک‌های جمع‌آوری‌ شده در سال گذشته است.
وی با بیان اینکه 65 درصد از هزینه ارائه خدمات فرهنگی به دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد البرز از محل کمک‌های خیران تأمین می‌شود، یادآور شد: در استان البرز بیش از چهار هزار و 400 دانش‌آموز و حدود 650 دانشجو و طلبه تحت حمایت کمیته امداد از خدمات فرهنگی و آموزشی این نهاد، بهره‌مند هستند.
وی یادآور شد: مردم و خیران برای پرداخت صدقه و شرکت در امور نیکوکاری مانند جشن نیکوکاری می‌توانند از شماره تلفن ثابت 3557 و تلفن همراه 263557 همچنین شماره‌گیری #026*8877* استفاده کنند و از مزیت‌های این روش که شامل امنیت، سرعت، دقت و آسان بودن است، بهره‌مند شوند.
وی ادامه داد: کمیته امداد استان البرز حدود 35 هزار مددجو زیر چتر حمایتی خود دارد.
*** جشن عاطفه ها، نمادی از توسعه فرهنگ احسان و نیکوکاری
نماینده مردم کرج، فردیس ، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی گفت: همه ساله و همزمان با آغاز سال تحصیلی ' جشن عاطفه ها' با هدف جلب مشارکتهای مردمی و خیرین در راستای کمک به دانش آموزان نیازمند برگزار می شود و این رخداد نمادی از توسعه فرهنگ احسان و نیکوکاری است.
محمد جواد کولیوند اظهار داشت: جشن عاطفه ها سال هاست که در چهار گوشه ایران اسلامی برگزار می شود که با نگاهی به این سال ها می توان گفت، حضور و مشارکت مردم بیش از گذشته ملموس و چشمگیر است.
وی بیان داشت: این جشن به منظور ترویج احسان و نیکوکاری در جامعه و تقویت سنت های حسنه اسلامی و همچنین تقویت همبستگی اجتماعی برگزار می شود.
وی خاطرنشان شد: جشن عاطفه ها با رویکرد جمع آوری کمک های مردمی در راستای تامین نیازهای مددجویان تحت حمایت و اولویت با دانش آموزان نیازمند است و اینکه هیچ دانش آموزی به دلیل بروز مشکلات مالی، مجبور به ترک تحصیل نشود، در جامعه انجام می شود.
وی یادآورشد: این جشن در مهرماه با هدف تقویت همدلی، ترویج احسان و نیکوکاری و نهادینه کردن این فرهنگ در بین دانش آموزان و آینده سازان اجرایی می شود.
وی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی انجام گرفته پس از جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی، از طریق معلمان و مربیان و با نظارت کمیته امداد در همان مدرسه و با حفظ عزت نفس و کرامت دانش آموزان نیازمند توزیع خواهد شد.

*** 310 هزار دانش آموز تحت پوشش
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: 310 هزار دانش آموز زیر پوشش این نهاد حمایتی در آستانه سال تحصیلی جدید از محل جشن عاطفه ها یک میلیون ریال برای خرید نوشت افزار دریافت می کنند.
پرویز فتاح در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در کرج در این زمینه افزود: جشن عاطفه ها امسال در 2 مرحله تدارک دیده شده که گام نخست در نیمه شهریورماه و گام دوم هفته دوم مهر ماه برگزار می شود.
وی اظهار داشت: تلاش بر این است تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید کمک های جمع آوری شده مردمی به دانش آموزان نیازمند در سراسر کشور برسد.
فتاح تصریح کرد: در مناطق برخوردار مانند استان مرکزی و شهرستان ساوه تلاش می شود تا کمک های تهیه نوشت افزار با همراهی خیران بیش از رقم یک میلیون ریال باشد.
وی یادآور شد: مهمترین ماموریت این نهاد حمایتی اشتغالزایی و خوداتکایی خانواده های تحت پوشش است و در این راستا مصوبات اثربخشی با همراهی مجلس و دولت در دست انجام است.
استان البرز بیش از 444 هزار و 500 دانش آموز دارد.
2819/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.