به گزارش ایرنا، سردار محسن فتحی زاده روز یکشنبه در نشست وابستگان نظامی و افسران رابط مبارزه با مواد مخدر سفارتخانه های خارجی مستقر در تهران افزود: یکی از موفق ترین اقدامات جمهوری اسلامی ایران، مقابله با معضل جهانی مواد مخدر است.
وی ادامه داد: قرار گرفتن ایران در مسیر ترانزیت مواد مخدر دشواری مبارزه با قاچاق و قاچاقچیان را چندین برابرکرده لیکن مقابله با این پدیده شوم با قاطعیت دنبال می شود.
فتحی زاده گفت: کشف مقادیر زیاد مواد مخدر و پرورش سگ های مواد یاب، دلالت بر عزم جدی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه بی امان با این پدیده شوم بین المللی دارد.
وی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب و مسئولان جمهوری اسلامی ایران، همواره بر مقابله با پدیده شوم مواد مخدر تاکید دارند .
فتحی زاده در بخش دیگری از سخنانش خود به جرائم سایبری اشاره کرد و افزود:این جرایم مرز نمی شناسد لیکن ایران با ایجاد پلیس تخصصی و به کار گیری جوانان در حوزه تامین امنیت فضای مجازی و بالا بردن احساس امنیت گام های مهمی در این زمینه برداشته است.
وی گفت: امروزه جرم و جنایت در مرز کشورها محصور نمی شود، بلکه تبعات آن در کل جامعه بشری تاثیر گذار است و همه دولت ها باید تلاش کنند تا با اقدامات همه جانبه و ایجاد بستر و شرایط مناسب مسیر فعالیت مجرمان و تبهکاران را مسدود کنند.
فتحی زاده ادامه داد: پلیس بین الملل ناجا ، اقدامات مناسبی را از طریق تعامل با کشورهای جهان انجام داده که برگزاری کارگاه های آموزشی ، نشست های منطقه ای و بین المللی، دعوت از مقامات ارشد پلیس کشورهای مختلف، تعامل سازنده با سازمان های بین المللی و همچنین شناسایی، رد گیری و تحت تعقیب قرار دادن مجرمان در سطح بین الملل از جمله این اقدامات است.
جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: برای گسترش امنیت در سطح جهانی و مبارزه با جرم و جنایت نیاز است که پلیس کشورها همکاری بیشتری با یکدیگر داشته باشند.
وی بیان داشت: ایجاد امنیت به عنوان یکی ازاصلی ترین نیازهای بشری در طول تاریخ بوده که همکاری های بین المللی می تواند آن را محقق کند.
جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی با ایجاد و توسعه زیر ساخت های نظامی در قالب تشکیل پلیس های تخصصی مانند پلیس مرزبانی، مبارزه با مواد مخدر و پلیس بین الملل اقدامات کنترلی و مراقبتی لازم را داشته که منجر به دستاوردهای مهمی شده است.
نشست یکروزه وابستگان نظامی و افسران رابط مبارزه با مواد مخدر سفارتخانه های خارجی مستقر در تهران با هدف همکاری و تعامل بیشتر برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر در البرز برگزار شد.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.