به گزارش ایرنا، خسرو ساکی روز شنبه در همایش دانش آموزان و معلمان بسیجی استان البرز اظهارداشت: ایران کوچک در دوران دفاع مقدس پنج هزارو250 شهید تقدیم کرد که شاگرد ممتاز مکتب عاشورا بودند.
وی با بیان اینکه شهدای گرانقدر درس ادب، شکیبایی و استقامت در برابر ظلم و ظالم، را از سید و سالار شهیدان، آقا امام حسین (ع) فرا گرفتند، خاطرنشان شد: دفاع از ارزش ها و آرمان های دین اسلام وظیفه همگانی است و پست ، موقعیت و سن و سال نمی شناسد.
وی بیان داشت: نوجوانان 13 ساله همانند شهید فهمیده ، شهید پناهی ، شهید محمدی و شهید طوقانی ها با الگو برداری از حضرت قاسم (ع) و مکتب حسینی شربت شهادت را نوشیدند.
وی یادآورشد: معلمان شهید به حکم رهبر و مقتدای خود قلم بر زمین گذاشته و برای دفاع از دین و آیین و تمامیت ارضی میهن اسلامی خویش اسلحه برگفتند و تا پای جان ایستادگی کردند تا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
ساکی با اشاره به اینکه :آموزش و پرورش در دوران دفاع مقدس کارنامه درخشانی دارد، اضافه کرد: 36 هزار دانش آموز و 5 هزار معلم شهید ستارگانی هستند که همواره در سپهر تعلیم و تربیت کشور می درخشند و راه را برای دانش آموزان این سرزمین روشن می کنند.
وی گفت : شهدا اسوه و الگوی عشق به معبود و تابلوهای زیبای راهنما و چراغ روشنایی بخش محفل بشریتند و شهدای دانش آموز و معلم الگو و اسوه دائمی فرزندان این سرزمینند.
وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را بزرگترین راهبرد دفاعی ملت ایران در مقابل دشمنان دانست و افزود: اگر تفکر پیروزی خون بر شمشیر و تفکر جهاد در راه خدا بر ذهن و جان جوانان جامعه ای حاکم گردد، هیچ بیگانه ای به خود جرات طمع ورزی به این آب و خاک را نمی دهد.
وی یکی از ماموریت ها و اهداف آموزش و پرورش را تحکیم هویت اسلامی ، ایرانی ، انقلابی بر پایه باورها، ارزش ها، رفتارها و گفتارهای مبتنی بر تفکر اسلامی، تفکر جهادی، تفکر شهادت طلبی ذکر کرد.
وی ادامه داد:ما حق حیات خویش و اقتدار امروز ایران عزیز را مدیون خون شهدا و خانواده های ایشان هستیم.
این مسئول نطق مقتدرانه و خردمندانه رییس جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل را به پشتوانه هزاران شهید والا مقام در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی ، هشت سال دفاع مقدس، مدافعان حرم و مبارزه با تروریسم و فرهنگ غنی و تمدن اسلامی – ایرانی، دانست.
وی تاکید کرد: امنیت، آرامش، اقتدار بین المللی، پیشرفت و حفظ تمامیت ارضی ما همه به برکت جانفشانی شهدا، جانبازان، رزمندگان و صبر و استقامت خانواده های معظم آنها و ملت بزرگ ایران است.
در دوران هشت سال دفاع مقدس آموزش و پرورش 93 معلم و 376 شهید تقدیم انقلاب کرد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.