به گزارش ایرنا، محمدعلی نجفی شامگاه جمعه با انتشار پیامی همزمان با کنگره ملی شهدای استان البرز افزود: امروز به فرهنگ ایثار و شهادت برای دیگران که مصداق آن شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس ایران اسلامی می باشند، بیش از پیش نیازمندیم.
وی اظهار داشت: دوران دفاع مقدس نمونه مستند و عینی ارزشهای والای هشت سال مقاومت و مظلومیت ملتی است که با ایثار و حماسه شهدا برگی زرین را در تاریخ این سرزمین به ثبت رساند.
وی ادامه داد: ایثارگران و شهیدان والا مقام با نثار جان، خیر و برکت را به ارمغان آورده و با عملی ساختن ارزشهای دینی و معنوی فضای کشور اسلامی را با عطر عشق و ایثار معطر کردند.
نجفی گفت: بر این اساس امروز تکریم و پاسداشت خانواده معزز و گرانقدر شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، جانبازان، آزادگان و تمام ایثارگران یک وظیفه قابل افتخار است.
نجفی با اشاره به برگزاری مراسم معنوی و با شکوه کنگره شهدا در البرز افزود: این اقدام یاد و خاطرات این دلیرمردان در عرصه شهادت و جهاد را در اذهان همه ملت ایران و جهان زنده نگه می دارد.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری این کنگره در استان البرز موجب افتخار و مباهات است و از تلاش های شبانه روزی همه دست اندرکاران این کنگره عظیم قدرشناسی می شود که با درایت و هنر خود صحنه ای را آرایش دادند که با روح دفاع مقدس و تاریخ جنگ همخوانی دارد.
استاندار البرز گفت: کنگره، با این اجلاسیه پایان نمی یابد بلکه آغازی است در راه خدمت به حفظ، احیای آثار و برکات خون شهدا، ایثارگران که امید است از هیچ کوششی در این راه فروگذاری نشود.
وی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با هنرمندان ایران اسلامی افزود: هنرمندان باید با احیای گنجینه های دفاع مقدس پیام شهیدان و تلاش های دوران جنگ را به درستی منتقل کنند تا این نسل و نسل های آینده به درستی آن را درک کنند.
به مناسبت هفته دفاع مقدس نمایشگاه کنگره ملی شهدای استان البرز در منطقه عملیاتی لشگر 10 حضرت سید الشهدا (ع) حصارک بالا برپا شده است.
استان البرز بیش از پنج هزار و 250 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
8029/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.