خسرو ساکی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا هدف از اجرای این طرح را افزایش سطح ایمنی ، کاهش خطرپذیری و پیامدهای ناشی از وقوع حوادث در مدارس با تربیت تیم های دانش آموزی آماده برای مقابله با حوادث، بهره مندی هدفمند از ظرفیت های موجود، توسعه و ترویج ظرفیت های خود امدادی و سازماندهی تیم های اولیه مدیریت بحران ذکر کرد.
وی از ظرفیت سازی برای پاسخگویی و مقابله مناسب با بحران ها و مخاطرات در صورت وقوع، ارتقاء سطح آگاهی و توان امدادی دانش آموزان داوطلب به منظور جلوگیری از وقوع یا کاهش آثار زیانبار حوادث و سوانح طبیعی در مدارس کشور با استفاده از فضای مفرح و بانشاط مسابقات و ترویج فرهنگ ایمنی در بین سایر اقشار جامعه توسط دانش آموزان آموزش دیده به عنوان دیگر اهداف این طرح ملی عنوان کرد.
ساکی با اشاره به مراحل هشتگانه آموزش دادرس برای دانش آموزان پایه هشتم در تیم های 14 نفره ، اظهارداشت: این مراحل شامل پناه گیری و خروج ایمن، ارزیابی و کنترل علایم حیاتی، احیای قلبی، خون ریزی ، پانسمان و بانداژ، شکستگس و آتل بندی، حمل مصدوم، اطفای حریق و اسکان اضطراری می شود.
وی بیان داشت: برای دانش آموزان در مدارس مجری طرح هشت نشست آموزشی به صورت تئوری و عملی برگزار می شود.
وی اضافه کرد: البرز تا کنون در المپیاد مهارت های امدادی موفق به کسب مقام اول و دوم با کسب 10 مدال طلا، 6 مدال نقره و 7 برنز شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز خاطرنشان شد: سال تحصیلی گذشته دانش آموازان نواحی 2 و چهار کرج وشهرستان اشتهارد رتبه های برتر طرح ملی دادرس مرحله کشوری را کسب کردند.
ساکی با بیان اینکه دانش آموزان دختر و پسر البرز در ششمین دوره مسابقات طرح ملی دارس موفق به کسب رتبه اول شدند، یادآورشد: این دوره تخصصی در 90 مدرسه اجرا شد.
وی بیان داشت : آئین آغازین هفتمین دوره طرح ملی دادرس در مدرسه نمونه دولتی شهید کاشانی پور آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج برگزار می شود.
البرز 444 هزار و 500 دانش آموز دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.