عزیز اکبریان روز پنجشنبه در حاشیه آئین غبار روبی و گلباران شهدای فرهنگی و دانش آموزالبرز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دانش‏ آموزان وارثان شهدایی هستید سنگر دفاع از میهن را بر رفاه دنیوی ترجیح دادند.
وی ادامه داد: شهدای دانش آموز با شناخت درست زمان و با اطاعت از ولایت برای دفاع از اسلام و میهن خود جانفشانی کردند.
اکبریان با اشاره به اینکه اقتدار و عظمت کنونی کشور مدیون خون شهدای والامقام است، اضافه کرد: فرهنگ ایثار و شهادت به نسل امروزی به ویژه جوانان انتقال یابد.
وی خاطرنشان شد: دانش آموزان ولایت مدار به مناسبت هفته دفاع مقدس اقدام به غبارروبی و گلباران گلزار شهدای فرهنگی و دانش آموز این استان کردند تا باردیگر به مقام شامخ شهدا احترام بگذارند و پیام دهند که راهشان ادامه دارد.
وی با بیان اینکه برگزاری یادواره های شهدا در جامعه موجب تقویت وحدت و همبستگی بین آحاد جامعه می شود، یادآورشد:در برگزاری یادواره های شهدا به دلیل اهمیت این آئین ها همه قومیت ها، اقلیت ها، جناح های سیاسی و اصناف شرکت می کنند و این بهترین نمایش وحدت و همبستگی در جامعه به شمار می رود.
وی اظهار داشت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، تکریم خانواده های آنها و انتقال فرهنگ متعالی ایثار در جامعه از مهمترین هدف های برگزاری کنگره و یادواره شهداست.
این نماینده مجلس افزود: اگر امروز جوانان این آب و خاک اجازه تعدی به مرزهای ایران اسلامی را به گروه های تکفیری نمی دهند بیانگر بصیرت و درس گرفتن از مکتب شهداست.
اکبریان حضور گروه قابل توجهی از جوانان این سرزمین در اردوهای جهادی و سازندگی نیز بیانگر تعهد آنان به سرزمین خود و درس گرفتن از فرهنگ ایثار دانست.
وی ادامه داد: شهدا محور وحدت، انسجام و همبستگی آحاد جامعه هستند و برگزاری یادواره های شهدا نقشی مهم در این زمینه دارد.
وی تاکید کرد: با توجه به شرایطی که پیش آمده و دشمن جنگ اقتصادی را علیه ایران از سرگرفته است ایجاد وحدت و همبستگی در جامعه بسیار ضروری و مهم است.
البرز در دوران دفاع مقدس 93 معلم و 376 دانش آموز تقدیم انقلاب کرده است.
استان البرز 444 هزار و 500 دانش آموز دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.