به گزارش ایرنا، علی اصغر صلواتی رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج روز پنجشنبه در نشست کمیته بررسی تامین قطار شهری کرج افزود: اختصاص این اعتبار نقش موثری در پیشرفت فیزیکی قطار شهری کرج دارد.
وی ادامه داد: تلاش براین است تا قطار شهری کرج در مدت زمان تعیین شده به سرانجام برسد.
کمیته بررسی تامین مالی قطار شهری کرج با حضور خلیلی اردکانی عضو شورای اسلامی شهر، سرپرست شهرداری کرج، معاونین مالی و شهرسازی، رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری، رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی، نمایندگان شرکت چینی سیتیک و پیمانکار و مشاورین این طرح برگزار شد.
بررسی تدابیر لازم پیرو اجرایی شدن مبحث فاینانس پروژه قطار شهری کرج از جمله مباحثی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی تخصصی مدیران و حاضرین قرار گرفت.
خط 2 قطار شهری کرج به طول 27 کیلومتر و 27 ایستگاه کمالشهر کرج را به شهرستان شهریار استان تهران متصل می کند.
عملیات احداث این خط ریلی از سال 1385 آغاز شده که تاکنون 15 کیلومتر از تونل آن بین میدان دانشگاه خوارزمی در غرب و میدان شهید سلطانی در جنوب شرقی کلانشهر کرج حفاری شده است.
ساخت 14 ایستگاه نیز در محدوده 15 کیلومتری بین دانشگاه خوارزمی و ایستگاه شهید سلطانی اجرایی شده که تعدادی از آنها در مرحه پایانی هستند.
خط 2 قطار شهری کرج قرار بود در سال 1390 تکمیل و به بهره برداری برسد اما مشکلات مالی ، تحریم و اختلاف بین کارفرما و شرکت پیمانکاری سابیر زمان تکمیل آن را به تاخیر انداخت.
مسئولان اجرایی استان البرز پیش بینی کرده اند که قطعه یک این پروژه بین میدان دانشگاه خوارزمی و ایستگاه شهید سلطانی تا سه سال آینده به بهره برداری برسد.
اکنون خط ریلی بین صادقیه تهران و میدان شهید سلطانی کرج روزانه حدود 250 هزار مسافر جابه جا می کند که این خط به گلشهر کرج یا خط یک قطار شهری کرج متصل شده است.
کلانشهر کرج در مجموع دارای 6 خط تصویبی قطار شهری است که خط یک آن فعال و خط 2 در دست ساخت قرار دارد.
4 خط دیگر این کلانشهر که یکی از آنها به صورت هوایی یا منوریل تعریف شده ، هنوز روی کاغذ باقی مانده است.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.