رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز از نمایش دستاوردهای 40 ساله سازمان جهاد کشاورزی استان در قالب 21 غرفه به مناسبت هفته دفاع مقدس و کنگره بزرگداشت پنج هزار و دویست و پنجاه شهید البرز، خبر داد.

به گزارش ایلنا، سیدمجید موسوی، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس در جمع خبرنگاران، گفت: جهاد سازندگی با فرمان تاریخی رهبر انقلاب در سال 57 به منظور رفع محرومیت از چهره روستاها و مناطق محروم تاسیس شد.

وی افزود: با شروع جنگ تحمیلی نیروهای فداکار جهاد با انجام فعالیتهای پشتیبانی و مهندسی جنگ با احداث خاکریز، سنگر، پل و ... در عملیاتها و پیروزی‌های جنگ نقش موثری از خود نشان دادند و جهاد سازندگی استان البرز 58 شهید گرانقدر را در دفاع مقدس به ایران اسلامی هدیه کرد.

وی بیان کرد: با پایان جنگ تحمیلی نیز این نهاد مقدس عملیات محرومیت زدایی از روستاها را آغاز نمود به گونهای که اکثر روستاها از نعمت آب آشامیدنی سالم، برق، راه مناسب، بهسازی روستاها و غیره برخوردار گشتند.

موسوی گفت: اینک نیز جهاد کشاورزی در سنگر تولید در خودکفایی کشور در زمینه تولید محصولات استراتژیک گام بر میدارد و ما هر روز شاهد پیشرفتهای کشور در بخش کشاورزی هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز عنوان کرد: همزمان با گشایش نمایشگاه هفته دفاع مقدس و کنگره شهدای استان بهره برداری از  32 پروژه جهاد کشاورزی شامل 10 پروژه تولیدات گیاهی، 3 پروژه تولیدات دامی، 2 پروژه صنایع تکمیلی، 14 پروژه آّب و خاک و 3 پروژه بخش کشاورزی به صورت همزمان آغاز شد.

این پروژه ها با سرمایه گذاری 198 میلیارد و 890 میلیون ریال انجام شده که زمینه اشتغال برای 216 نفر را فراهم کرده است. همچنین در این آیین از کتاب 57 شهید جهاد کشاورزی استان البرز با نام شهدای سنگر ساز بی سنگر رونمایی شد.

وی افزود: در این نمایشگاه قسمتی از تلاش‌های جهاد گران این سنگر سازان بی سنگر در دوران دفاع مقدس به صورت ماکت در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

موسوی تصریح کرد: فعالیت‌های مختلف بخش کشاورزی شامل آب و خاک، شیلات، صنایع، تولیدات گیاهی، تولیدات دامی، عشایر، آبخیز داری و منابع طبیعی و با حضور بخش های خصوصی مرتبط نیز به نمایش گذاشته شده است.

  نمایشگاه مذکور هر روزه از ساعت 16 الی 19:30 بعد از ظهر تا ششم مهرماه در منطقه عملیاتی لشکر 10 سید الشهدا (ع) واقع در منطقه عمومی حصارک کرج  پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.