به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ نادر فلاحی در جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های مرمت بازار تاریخی اردبیل اظهار داشت: به منظور اهمیت حفظ و صیانت از آثار تاریخی در استان 2 سرای بازار تاریخی اردبیل امام جمعه و حاجی یوسف مرمت می‌شود که در این زمینه برنامه‌های لازم تدوین شده است.

وی با اشاره به این که از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های تاریخی و گردشگری استفاده می‌شود بیان کرد: بی‌شک غفلت از این مسئله می‌تواند با اتمام پروژه‌های اجرایی در تضاد باشد که به همین منظور نیاز است از تمام توان و تلاش خود برای دستیابی به اهداف مورد نظر استفاده کرده و به دنبال مرمت و احیای بناهای تاریخی باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: اجرای طرح مرمت سرای وکیل نیز جزو اولویت اساسی ما است و در این زمینه با تخصیص اعتبارات برنامه‌های ساماندهی و محوطه‌سازی در حال تحقق است که امید می‌رود با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته بتوانیم شاهد اتمام این پروژه‌ها باشیم.

فلاحی تصریح کرد: استمرار در اجرای آثار شاخص معماری استان در حال حاضر جزو مهم‌ترین برنامه‌های ما است که تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا بتوانیم عملیات مرمت و احیای بخش‌های مختلف این پروژه را در کم‌ترین زمان ممکن به اتمام رسانده و به تمامی اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم.

نادر فلاحی

وی اظهار کرد: باید با توجه به در نظر گرفتن ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف و قابلیت‌های بالقوه استان آن طور که باید و شاید می‌تواند زمینه رشد و توسعه استان را فراهم کند و در حفظ و صیانت از آثار تاریخی نقش مهمی ایفا کند استفاده کنیم تا مشکلات و موانع موجود در راستای حفظ تمدن و پیشینه تاریخی استان برطرف شود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1018658
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.