رئیس شورای‌شهر کرج گفت: ما همچنان بر انتخاب قانونمند سیروس شفقی به‌عنوان شهردار کلانشهر کرج، پایبندیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس زارع در جمع خبرنگاران درباره اقدامات شورای‌شهر کرج و بررسی پاسخ وزارت کشور گفت: عدم موافقت وزیر با ماموریت سیروس شفقی از فرمانداری به شهرداری کرج، مطرح شده که این تصمیم بر مبنای یک بند از آیین‌نامه قانون مدیریت خدمات کشوری، اتخاذ گردید. 

زارع به قانون 51 شهرداری ها اشاره کرد و  افزود: در این قانون آمده است که هرگاه یکی از کارمندان ادارات دولتی از طرف انجمن برای تصدی شهرداری انتخاب شود و خود او نیز راضی باشد، اداره متبوع کارمند مکلف است با انتقال او موافقت کند.

زارع تصریح کرد: نامه وزارت کشور به شورای شهر کرج نفی کننده بخشی از مفاد قانون شهرداری ها است لذا ما در زمینه اختیارات خود دارای قانون خاص هستیم که بر قوانین عام ارجحیت دارد.

رئیس شورای کرج تاکید کرد: با توجه به مشکلات کلانشهر کرج و بلاتکلیفی شهرداری از دولت توقع داریم به شورای امید این کلانشهر که سرمایه اجتماعی دولت است، کمک کرده و برای تقویت و حمایت این شورا و قبول مصوبه آن تلاش کند.

زارع با عنوان اینکه شورای شهر کرج تاکنون تکالیف خود را بر اساس قانون انجام داده و تعللی در انجام وظایفش نداشته، افزود: شورای شهر کرج، برآمده از مردم است لذا امیدواریم دولت با موافقت ماموریت سیروس شفقی به عنوان شهردار منتخب این کلانشهر، شورا و مردم کرج را حمایت کند براین اساس تلاش می کنیم تا موافقت وزارت کشور برای تایید مصوبه شورای شهر که در خصوص قبول ماموریت فرماندار در تصدی کرسی شهرداری کرج است را به دست آوریم.

رئیس شورای‌شهر کرج تاکید کرد: در حال حاضر سیروس شفقی شهردار متتخب شهر کرج است و چون در متن نامه ارسالی از سوی وزارت کشور ابهاماتی وجود دارد در جلسات آینده شورای‌شهر در این خصوص بحث و تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وی افزود: ما به برنامه ریزی بلندمدت برای کلانشهر کرج نیازمندیم و در این میان اداره و مدیریت شهری با توجه به مشکلات آن از فرمانداری هم با اهمیت تر خواهد بود.

زارع گفت: در شورای‌شهر کرج برای رضایت‌مندی شهروندان تمام تلاش خود را بکار بسته‌ایم و از نقطه نظرات ذی‌نفعان در شهر استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.