مدیرکل کمیته امداد استان البرز، گزارشی از اجرای طرح "احسان حسینی" و اطعام پنجاه هزار نیازمند این استان، خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد محمدی فرد با اشاره به اینکه بخشی از همکاری‌های این نهاد در امور خیر و احسان با پایگاه‌های اجتماعی مردمی طرح ریزی می‌شود، گفت: در ایّام دهه نخست ماه محرّم طبق هماهنگی به‌عمل آمده با امناء و مسئولان هیات‌های مذهبی به‌ویژه در مناطق محروم استان، سهم معینی از غذای نذری مراسم‌های برگزار شده در این شب‌ها بین نیازمندان شامل خانوارهای مددجو و غیر مددجو توزیع شد.

وی افزود: خیرّان ۴۳ هیات مذهبی در شب‌های مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت حسین‌بن‌علی علیه السّلام با همکاری کمیته امداد البرز و در قالب طرح "احسان حسینی" پنجاه هزار نیازمند البرزی را اطعام کردند.

محمّدی‌فرد با بیان اینکه بیشترین کمک‌های مردم و خیّران البرزی به کمیته امداد در قالب صدقات و طرح اکرام ایتام و محسنین انجام می‌شود گفت: کمک‌های مردم به کمیته امداد، طی شش ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد البرز با تاکید بر اینکه، کمک‌های جمع آوری شده از صندوق‌های صدقات مطابق جدول سهم بندی و مبتنی بر نیاز جامعه هدف در امور معیشتی، درمان، مسکن، جهیزیه و تحصیل نیازمندان هزینه می‌شود بیان کرد: کمیته امداد به منظور یاری رساندن به اقشار محروم جامعه و هدایت نیات خیر مردم نوعدوست ۳۳ مرکز نیکوکاری محلی و تخصصی را راه‌اندازی کرده است.

وی با اعلام اینکه سهم کمک‌های مردمی در پرداخت‌های بلاعوض کمیته امداد به محرومان حدود ۳۰ درصد است یادآور شد: در استان البرز حدود ۲۰ هزار خانواده نیازمند به‌صورت دائم از خدمات حمایتی کمیته امداد بهره‌مند هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.