فردین حکیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آمار نشان دهنده بالا بودن سرانه مصرف ظروف پلاستیکی در کشور است به طوریکه ایران در شمار10 کشور اول دنیا به لحاظ مصرف پلاستیک قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: استفاده از این ظروف در ایام محرم و صفر به اوج خود می رسد و بر اساس برخی آمارها مصرف ظروف یکبار مصرف در ایام محرم و صفر تا سه برابر افزایش می یابد.
حکیمی گفت: در شهر کرج حدود یک هزار هیات عزاداری ثبت شده که اگر هر کدام از آن ها 10 شب اول محرم حدود یک هزار پرس غذا توزیع کند، فقط در این شهر کرج حدود یک میلیون ظرف یکبار مصرف طی این مدت استفاده می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز اظهار داشت: اگر هیات های ثبت نشده و توزیغ نذری در منازل را هم در نظر بگیریم آمار استفاده از این ظروف تا چندین برابر افزایش خواهد یافت.
حکیمی افزود: ماندگاری ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در طبیعت 300 تا 500 سال بوده در حالی که چند سالی است ظروف یکبار مصرف با پایه گیاهی وارد بازار شده است.
وی اظهار داشت: در ایران ظروف یکبار مصرف گیاهی دارای 30 تا 40 درصد مواد نشاسته ای گیاهی است که همراه با ترکیبات دیگر ساخته می شود به طوریکه این ظروف تخریب پذیر بوده و در زمان کوتاه تری نسبت به ظروف پلاستیکی در محیط زیست تجزیه می شوند.
دراستان البرز بیش از سه هزار هیات مذهبی مجوز دار، حسینیه و مسجد وجود دارد که در ایام ماه محرم اقدام به توزیع غذای نذری می کنند.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.