قطعه یک آزاد راه تهران - شمال به طول ۳۲ کیلومتر از تقاطع بزرگراه آزادگان و شهید همت آغاز و با عبور از مناطق کن، سولقان ، امامزاده عقیل ، تونل تالون و دره لانیز به سه راهی شهرستانک کرج متصل می شود.
به گزارش ایرنا، سیروس شفقی روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگاران، افزود: بهره برداری از آزاد راه تهران - شمال از نظر بعد مسافت، هزینه سفر، ایمنی و مصرف سوخت ، مزایای قابل توجهی برای مردم و کشور خواهد داشت.
وی اضافه کرد: برای این پروژه بزرگ ملی 4 قطعه پیش‌بینی شده که قطعه 4 آن سال 94 از مرزن آباد تا کمربندی چالوس زیر بار ترافیک رفته است.
شفقی با اشاره به اینکه 4 هزار نفر برای تکمیل آزاد راه تهران - شمال مشغول به کار هستند، افزود: یکی از اصلی ترین بخش های این طرح در قطعه اول، تهران در محدوده دهکده المپیک را به کرج تا شهرستانک در شمال استان البرز متصل می سازد و تا کنون 89 در صد پیشرفت فیزیکی داشته است.
فرماندار کرج دامه داد: این آزاد راه به ‌موازات جاده قدیم کرج - چالوس امتداد می‌یابد و در دره سرهنگ، وارد تونل البرز به طول 6 هزار و 400 متر شده و در پل زنگوله خارج می‌شود، سپس با عبور از ارتفاعات البرز به‌موازات جاده کنونی کرج - چالوس تا شهر چالوس ادامه یافته و درنهایت با یک تقاطع غیره مسطح به کمربندی چالوس - تنکابن متصل می‌شود.
معاون استاندارالبرز، جاذبه های گردشگری در طول این مسیر را نیز یکی از ویژگی های خاص این پروژه ملی عنوان کرد و افزود: وجود رودخانه کرج به ‌موازات جاده کرج - چـالوس، همین طور سد کرج و روستای کوچک و زیبای واریان که همچون جزیره‌ای کوچک در آن سوی آب سد کرج واقع است.
فرماندارکرج با بیان اینکه 45 درصد مسیر آزاد راه تهران –شمال، پل و تونل است، گفت: تکمیل هرچه سریع تر و اتمام این پروژه بزرگ ملی در دستور کار جدی دولت دوازدهم قرار دارد.
2098/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.