به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ بهروز پورسلیمان در پیش نشست فعالان اقتصادی استان با دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه، گفت: یکی از مشکلات اصلی امروز برای صادرکنندگان، مشکلات ارزی و انتقال ارز حاصل از صادرات است که بخشنامه جدیدی هم درمورد پیمان سپاری انتقال ارز حاصل از صادرات از طرف دولت ارائه شده و آن هم انتقاداتی را در پی دارد.

نایب رئیس اتاق اردبیل اضافه کرد: البته از سوی اتاق ایران اعتراضی نسبت به پیمان سپاری ارزی به معاون اول رئیس جمهور ارائه شده است و با پیگیری های همکاران ما انتظار می رود که تغییراتی در این بخشنامه اتفاق بیفتد تا صادرات ما به مشکل برخورد نکند.

وی تاکید کرد: تعرفه های سنگینی که عراقی ها برای بعضی کالاهای صادراتی ما اخیرا وضع کرده اند یکی دیگر از مشکلات ما است، کالاهایی مثل سیمان و مرغ تعرفه هایی تا40 درصد را این روزها تجربه می‌کنند در صورتی که همین تعرفه ها برای صادرکنندگان سایر کشورها کمتر است.

بهروز پورسلیمان

پورسلیمان گفت: باتوجه به سطح روابط سیاسی ما با کشور عراق انتظار می رود که روابط تجاری ما نیز در همان سطح باشد اما اکنون مشکلات مختلفی هم از طرف عراق و هم از طرف کشور خودمان محدودیت هایی را برای صادرات ما ایجاد کرده‌اند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1010786
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.