به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ علی اصلان‌زاده در اردبیل اظهار داشت: با تلاش ماموران یگان حفاظت میراث فرهنگی استان و با همکاری و مشارکت ماموران و عوامل نیروی انتظامی 6 حفار غیرمجاز آثار باستانی در یکی از روستاهای بخش فیروزآباد شهرستان کوثر از توابع استان اردبیل دستگیر شدند.

وی با اشاره به جزئیات این عملیات بیان کرد: با دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر حفاری تعدادی از افراد در یکی از روستاهای بخش فیروزآباد ماموران نیروی انتظامی و یگان حفاظت میراث فرهنگی به محل اعزام شده و توانستند این افراد را شناسایی و دستگیر کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از ضبط ادوات غیرمجاز حفاری این افراد خبر داد و گفت: با ضبط ادوات و وسایل مورد استفاده، افراد دستگیرشده به همراه گزارشات این عملیات به مراجع قضایی ارجاع شدند تا نسبت به تخلفات آنها رسیدگی لازم و قانونی انجام شود.

اصلان‌زاده از برخورد شدید و قانونی با هرگونه حفاری و دستبرد به آثار تاریخی و باستانی در سطح استان خبر داد و افزود: این آثار معرف فرهنگ و تمدن منطقه و متعلق به تمامی مردم بوده که نباید اجازه کوچک‌ترین سوء استفاده از این آثار را به افراد سودجو بدهیم و در این راستا تلاش و اهتمام جدی داریم تا با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضا از فعالیت سودجویانه در این حوزه جلوگیری کنیم.

حفار غیرمجاز

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با تاکید بر اهمیت مشارکت و همکاری مردم در این حوزه تصریح کرد: انتظار می‌رود در صورت مشاهده هر گونه مواد مشکوک مبنی بر دستبرد و حفاری آثار باستانی و تاریخی و اقدامات سودجویانه در این حوزه مردم و به ویژه روستاییان این موارد را گزارش کنند تا بتوانیم اقدام به موقع برای جلوگیری از این سوء استفاده‌ها انجام دهیم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1010785
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.