به گزارش ایرنا، رامین پرتوی عصر سه شنبه در نشستی که با حضور جانشین بسیج کارگری کشور به مناسبت اجرای طرح «نوبت ایثار کارگری» در این کارخانه برگزار شد، به شرایط تولید نامناسب در کارخانجات اشاره کرد و افزود: در ماه ها و روز های اخیر در حالیکه بسیاری از شرکت های اطراف ما فعالیت های روزانه شان با مشکل مواجه شده ولی شرکت نفت پارس بهترین شرایط تولید خود را می گذراند.
وی اظهار داشت: امسال این شرکت نسبت به دوره های مشابه تاریخ خود بالاترین سهم تولید و بالاترین حجم صادرات را داشته است و این در حالی است که خیلی از شرکت ها حتی برای پرداخت حقوق کارگران خود با مشکل مواجه شده اند.
وی با بیان اینکه ارزآوری یکی از دغدغه های واحدهای تولیدی است، گفت: از لحاظ افزایش تولید و بهره وری خیلی از برنامه هدف گذاری شده جلوتر هستیم و این در حالی است که حجم کاری پرسنل نسبت به 4 سال گذشته دو برابر شده ولی تمام پرسنل با رغبت کامل در واحد خود کار می کنند.
رئیس پالایشگاه نفت پارس گفت: رکورد زنی نفت پارس به تلاش نیروهای کف کارگاه اتفاق افتاده است و تمام پرسنل از کارگر و کارفرما دست به دست هم داده اند تا این تولید را به دست آورند و این عملکرد نتیجه روحیه بالای پرسنل و کار بسیجی و اتحاد آنان است.
وی ادامه داد: اتحاد پرسنل نتیجه تفکر سیستمی مدیرعامل این مجموعه است و یکی از حلقه های اتحاد در بسیج و بخش فرهنگی است.
پرتوی با بیان اینکه ما به دنبال آن هستیم که باری از دوش کشور برداشته شود، افزود: 6 طرح اجرایی توسط این شرکت در برنامه است که امسال 4 طرح شروع می شود و اجرای این طرح ها موجب افزایش بهره وری و بهینه سازی مصرف انرژی آب و سوخت می شود.
وی دستیابی به این نتیجه را حاصل تلاش بخش بسیج کارگری شرکت دانست و اظهار داشت: بسیج در مناسبت های مختلف و خطرات پیرامونی همکاری تنگاتنگی با سایر حوزه ها دارد به طوریکه این ارتباط تنگاتنگ بسیج با همکاران منجر شد تا از یک هزارو 200 نفر پرسنل این شرکت 900 نفر بسیجی شوند.
وی گفت: زمانیکه برای طرح های تولیدی و فروش اضطراری نیاز به کمک داشته ایم همکاران بسیجی بدون هیچ چشمداشتی خدمات صادقانه ارایه داده اند.
پرتوی در ادامه به وضعیت تولید و صادرات شرکت نفت پارس اشاره کرد و افزود: مقدار تولید هدف گذاری برای سال جاری یک میلیون و 650 هزار لیتر روغن بوده که تا پایان مرداد ماه به این دست یافتیم و این در حالی است که میزان تولید نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش دارد.
وی اضافه کرد: همچنین از نظر ریالی، سودی که قرار بود طی 12 ماه به دست بیاوریم تقریبا 75 درصد آن را پوشش داده ایم .
معاون عملیات شرکت نفت پارس به صادرات شرکت نیز اشاره کرد و گفت: میزان صادرات طیف وسیعی از محصولات است که به کشورهای حاشیه ای خلیج فارس اعم از عراق و امارات ، کشورهای آسیایی مانند چین و هند و کشورهای اروپایی انجام می شود.
وی با بیان اینکه بین 30 تا 40 درصد محصول اصلی شامل روغن پایه به کشورهای عراق، امارات، هند و چین صادر می شود، افزود: همچنین 70 درصد محصولات جانبی همچون پارافین به کشورهای اروپایی به خصوص ایتالیا صادر می شود.
شرکت نفت پارس و پالایشگاه پارس نخستین پالایشگاه و شرکت نفت خصوصی ایران است که در اول آذرماه 1337 با سرمایه 150 میلیون ریال توسط عبدالعلی فرمانفرمائیان تاسیس شد.
همچنین این پالایشگاه قدیمی ترین پالایشگاه تولید روغن موتور و روانساز در ایران و خاورمیانه است.
این پالایشگاه در کیلومتر 19 بزرگراه شهید لشگری و همچنین در محدوده شهرستان گرمدره قرار دارد.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.