به گزارش ایرنا، مدیر کل امور کتابخانه های استان البرز اظهار داشت: با افتتاح نهمین کتابخانه این شهرستان سهم ساوجبلاغ  از سرانه فضای کتابخوانی به یک متر و 60 سانتی متر رسیده است .
احمد هراتی گفت: اکنون تعداد کتاب های موجود در کتابخانه های شهرستان ساوجبلاغ به 150 هزار جلد می رسد .
وی افزود: این دومین کتابخانه بخش چهارباغ است که برای جمعیت 80 هزار نفری این بخش راه اندازی می شود.
مدیر کل امور کتابخانه های استان البرز با قدردانی از حمایت بیان داشت: کتاب و کتابخوانی سهم مهمی در ایجاد فرهنگ و توسعه و عزت هر جامعه ای دارد که امیدواریم با کمک خیرین نیاز این بخش را تامین و سرانه ی فضای آموزشی و مطالعه مردم را افزایش دهیم.
امام جمعه بخش چهارباغ نیز افتتاح این کتابخانه را رویدادی ارزشمند برای جمعیت 80 هزار نفری بخش چهارباغ خواند و گفت: عده ای همچون مرحوم علی سرشار خیری که زمین کتابخانه را اهدا کرده با بذل مال خود به فکر آخرت خود هستند و عده ای با اختلال در مسائل اقتصادی آخرت خود را از دست می دهند‌.
حجت الاسلام والمسلمین قادر محمدی در ادامه ضمن دعوت از مردم برای حضوری باشکوه در اجلاسیه 414 شهید ساوجبلاغ افزود: مردم با شرکت در این اجلاسیه با شهدا تجدید بیعت می کنند و به دشمنان نشان می دهند که راه شهدا ادامه دارد و تا آخر از نظام جمهوری اسلامی دفاع خواهند کرد.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد: فعالیت این مراکز فرهنگی با رضایت حق تعالی توام و موجبات ارتقاء  
فرماندار ساوجبلاغ، گسترش کتابخانه‌های عمومی را زیربنای توسعه فرهنگی دانست و بر گسترش زمینه‌های کتابخوانی کودکان و نوجوانان تأکید کرد.
ابوالقاسم پالیزگیر گفت: انتظار می رود واقفان بخشی از اموال خود را صرف احداث و توسعه کتابخانه ها کنند.
رئیس امور کتابخانه های عمومی شهرستان ساوجبلاغ بیان داشت: این کتابخانه نهمین کتابخانه عمومی نهادی شهرستان ساوجبلاغ است که در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع و با زیر بنای 640 متر مربع در 2 طبقه در شهر چهارباغ افتتاح شد.
سید محمد حسینی اظهار داشت: زمین این کتابخانه به مساحت یک هزار متر مربع توسط یک خیر اهدا و ساختمان آن توسط شهرداری چهارباغ با اعتباری بالغ بر 850 میلیون تومان در فضایی جذاب، دارای بخش کودک و سالن های مطالعه مجزا احداث و به نهاد کتابخانه های عمومی واگذار شد.
وی گفت: این کتابخانه عمومی به نام « آدینه» با 4 هزار و 500 جلد کتاب آغاز به کار کرد که در آینده با تخصیص سهمیه نهاد این آمار به بیش از 10 هزار جلد کتاب خواهد رسید.
بخش چهارباغ در غرب کرج مرکز استان البرز واقع است.
7411/6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.