به گزارش ایرنا ،حسین رحمانیان روز سه شنبه در نشست ساماندهی نیروی انسانی در اداره کل آموزش و پرورش البرز اظهار داشت: یکی از محورهای مهم پروژه مهر 97 را فرآیند ساماندهی نیروی انسانی تشکیل می دهد تا با بکارگیری راهکارهای مناسب ، نیروی انسانی مورد نیاز در مدارس تا قبل از بازگشایی مدارس تامین شود.
وی یادآورشد: برای بهینه سازی و ابلاغ راهکارها و شاخص های راهبردی تعیین شده از طرف وزارت متبوع و اداره کل استان در امر ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش در سال تحصیلی 98-97 تا کنون اقدام به برگزاری نشست های مختلفی کرده ایم تا کلاس بدون معلم نداشته باشیم.
وی بیان داشت: این نشست ها با هدف بررسی عملکرد نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش در فرآیند ساماندهی نیروی انسانی برگزار می شود.
رحمانیان خاطرنشان شد: ضرورت دارد کارگروه های ساماندهی نیروی انسانی اداره کل استان و اداره های آموزش و پرورش در نواحی و مناطق هشتگانه در سایه رهنمودهای مدبرانه مدیر کل آموزش و پرورش البرز گام بردارند تا از چالش ها عبور کنیم.
وی تصریح کرد: باید به سیاستهای ابلاغی از سوی مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و بخشنامه های داخلی استان، با توجه به وضعیت کنونی آموزش و پرورش البرز در حوزه نیروی انسانی توجه کرد.
وی اضافه کرد: برای رسیدن به اهداف و شاخص های ابلاغی از سوی وزارت آموزش و پرورش باید با برنامه ریزی و همدلی کار کرد.
رحمانیان گفت: در این نشست های تخصصی باید به شاخص های مهمی همانند ساعات مورد نیاز و عدم نیاز نیروی انسانی ،کلاس تخصیصی ، تراکم ثبت نامی دانش آموزان در کلاس درس و نیروی انسانی مورد نیاز و تعداد نیروی مازاد مناطق دقت کرد.
وی کمبود شدید نیروی انسانی ، سیل عظیم بازنشستگان ، استقرارپایه دوازدهم ، افزایش تراکم و رشد جمعیت دانش آموزی را از چالش های اصلی ساماندهی آموزش و پرورش البرز بر شمرد.
وی تاکید کرد: امیدواریم با اصلاح شاخص های نسبت دانش آموز به معلم ، نسبت گروه تدریسبه غیر تدریس ، نسبت کارکنان تخصصی به کل کارکنان و سایر نسبتهای آماری، گام های موفقیت آمیزی در البرز برداریم.
آموزش و پرورش البرز 640 هزار دانش آموز و حدود 25 هزار معلم دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.