به گزارش ایرنا، مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز روز دوشنبه در نشست با تیم های نظارتی مدارس گفت: به منظور صیانت از حقوق والدین و دانش آموزان ، وضعیت مدارس استان توسط تیم های ارزیاب مورد بررسی قرار گرفت.
خسرو ساکی بیان داشت: در قالب پروژه مهر، وضعیت فضاهای آموزشی ، نحوه تکریم ارباب رجوع ، نام نویسی از دانش آموزان و نیازهای آموزشی ارزیابی شد.
وی خاطرنشان شد: طبق ماده 11 قانون ، مدارس پس از تشکیل انجمن اولیا و مربیان در سال تحصیلی جدید می توانند اقدام به دریافت کمک های اختیاری والدین کنند.
رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات مردمی اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز در این نشست گفت: پروژه مهر یکی از برنامه های مهم آموزش و پرورش در فصل تابستان است و دراین ایام مقدمات و تمهیدات لازم برای حضور دانش آموزان در کلاس های درس در سال تحصیلی جدید آماده می شود.
حسن نوروزی اظهارداشت: برای سهولت و نظارت بر ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی جدید ،ستاد مرکزی نظارت ثبت نام مدارس در اداره کل آموزش و پرورش البرز مستقر و 8 ستاد دیگر نیز در نواحی و مناطق آموزش و پرورش این استان تشکیل شد .
وی بیان داشت: اعضای این ستاد از ابتدای آغاز ثبت نام بر فرآیند ثبت نام مدارس نظارت داشته و زمینه رسیدگی به درخواست‌ها و سوالات مراجعین و اولیای دانش آموزان را فراهم آوردند به گونه ای که امسال شاهد کمترین شکایت مردمی در خصوص نام نویسی دانش آموزان در مدارس استان بودیم.
وی خاطرنشان شد: تیم های نظارت بر ثبت نام دانش آموزان با حضور در مدارس ، پرونده دانش آموزان ثبت نام شده را مورد بررسی قرار دادند تا مغایرتی با قوانین ، ضوابط و آیین نامه ها نداشته باشند و همچنین به شکایات احتمالی اولیا در این بخش رسیدگی کنند.
نوروزی، نصب دستورالعمل ثبت نام، آدرس سایت و تقویم سفارش کتب درسی به همراه آدرس و شماره تماس دبیرخانه ستاد نظارت بر ثبت نام در تابلوی اعلانات مدارس البرز را اجباری دانست واظهارداشت: دو تیم 10 نفره از اداره کل آموزش و پرورش البرز در ایام ثبت نام از مناطق و مدارس این استان بازدید کردند.
وی گفت: شماره تلفن های 32525657، 32543932 و 32563191 در مرکز استان در طول سال تحصیلی، آماده دریافت نظرات، پیشنهادات و انتقادات و پاسخ‌گویی به سوالات و رسیدگی به شکایات مراجعین و اولیای دانش آموزان در البرز است.
وی یاد آورشد: در ستادهای نظارت بر ثبت نام دانش آموزان در مدارس البرز در کوتاهترین زمان به شکایات مردمی رسیدگی می شود.
وی تاکید کرد: بیشترین هدف ما از این بازدید را بررسی آخرین وضعیت پروژه مهر و آمادگی مدارس برای استقبال از دانش آموزان در روز اول مهر و مراسم شکوفه ها برای دانش آموزان پایه اول ابتدایی تشکیل می دهد.
استان البرز 460 هزار دانش آموز در 2 هزار و 700 کدمدرسه دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.