محمد علی نجفی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مراکز یادگیری محلی که با همت سازمان نهضت سواد آموزی و همکاری آموزش و پرورش فعال شده ، نقش موثری در تغییر سبک زندگی و ایجاد اشتغال برای شهروندان دارند.
وی بیان کرد: در مراکز یادگیری محلی ، مهارت های مختلف فنی و حرفه ای به جامعه هدف آموزش داده می شود که در دستیابی آسان به اشتغال تاثیر گذاراست.
نجفی یادآورشد: همفکری و همدلی در مجموعه مدیریتی و نیروی انسانی مراکزیادگیری محلی موجب می شود تا استان البرز در بخش توسعه این مراکز کارنامه موفقی ارائه دهد.
استاندار البرزگفت: طرح راه اندازی مراکز یادگیری محلی به منظور توانمند سازی افراد برای رسیدن به یک زندگی عالمانه و هدفمند در دستور کاری سازمان نهضت سوادآموزی قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: برای فعال کردن مراکز یادگیری در مناطق کم برخوردار و پر جمعیت البرز نیاز به مشارکت همه دستگاه های اجرایی، سازمان های مردم نهاد و خانواده ها داریم.
نجفی گفت: استفاده از مهارت ها و توانمندی های مردم از اثرات فعال شدن مراکز یادگیری محلی در مناطق مختلف البرز است.
وی ادامه داد: در دوره های مهارت آموزی بین 50 تا 100 سواد آموز در مراکز یاد گیری محلی سواد استان البرز تحت پوشش قرار می گیرند.
وی تاکید کرد: اکنون مرکز یادگیری محلی سواد شهید عباسعلی البرزی در آموزش و پرورش ناحیه یک کرج
به عنوان پایلوت کشوری انتخاب شده است.
طرح راه اندازی مراکز یادگیری محلی از حدود 2 سال پیش توسط سازمان نهضت سواد آموزی با هدف فراگیری سواد و مهارت های فنی و حرفه در برخی مناطق کشور از جمله استان البرز اجرایی شده است.
میزان باسوادی در استان البرز حدود 98 درصد اعلام شده که مراکز یادگیری محلی ضمن باسواد کردن این افراد ، سایر قشرهای اجتماعی را به سمت مهارت آموزی هدایت می کنند.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.