به گزارش ایرنا، رئیس آکادمی پرورش ذهن و نبوغ کودکان رهام در آیین آغاز چهارمین فستیوال رقابتهای کشوری چرتکه و روبیک در کرج گفت: در این دوره 160 نفر به مدت 2 روز در 12 سطح تعریف شده به رقابت می پردازند.
ابراهیم ممبینی اظهار داشت: در چهارمین فستیوال رقابتهای کشوری کودکان 4 تا 13 سال که بیشتر آنها دانش آموز هستند، حضور دارند و توانمندی خود را در 2 بخش چرتکه و روبیک به نمایش می گذارند.
وی گفت: شرکت کنندگان در مرحله اول در مدت 16 دقیقه به 100 سوال که 50 سوال چرتکه ای و 50 سوال ذهنی است، پاسخ می دهند.
وی یاد آور شد: نفرات برتر چهارمین دوره فستیوال کشوری محاسبات ذهنی به 2 روش چرتکه و روبیک به مسابقات جهانی 2018 اعزام می شوند.
وی تصریح کرد: ایران برای اولین بار در مسابقات جهانی که در ترکیه برگزار می شود، شرکت می کند.
وی اضافه کرد: در مرحله استانی چهارمین دوره رقابتهای کشوری چرتکه و روبیک در استان های مختلف، 600 نفر که اغلب دانش آموز هستند، شرکت کردند.
رئیس آکادمی پرورش ذهن و نبوغ کودکان رهام ادامه داد: از چرتکه برای انجام چهار عمل اصلی ریاضی استفاده می شود و حتی می‌توان آن را برای محاسبه ریشه دوم و سوم اعداد نیز به کار برد.
ممبینی استفاده از تمام مغز، بهبود سرعت و دقت، بهبود حافظه، ارتقای خلاقیت و تمرکز، بهبود اعتماد به نفس و در نتیجه عملکرد بهتر، قادر ساختن دانش آموزان به حل مسائل ریاضی در زمان کوتاه و بهبود قدرت تخیل افراد به ویژه در کودکان و نوجوانان به عنوان دیگر مزایای این برنامه آموزشی – مهارتی یاد کرد.
فستیوال چهارمین رقباتهای چرتکه و روبیک شامگاه یکشنبه با معرفی برگزیدگان به پایان می رسد.
2819/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.