محمد علی نجفی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شورا ها، شهرداری ها، نهادهای ملی و کانون های محله‌ای می بایست به کمک آموزش و پرورش بیایند.
وی با اشاره به رشد 3 درصدی سالانه جمعیت دانش آموزی البرز، اظهارداشت: زیرساخت های آموزشی، فرهنگی و ورزشی متناسب با جمعیت دانش آموزی در این استان رشد پیدا نکرده است.
نجفی با بیان اینکه ایجاد زیرساخت های ورزشی، آموزشی فرهنگی در حوزه آموزش و پرورش نیاز به ایجاد یک موج مشارکتی از سوی مسئولان کشوری، استانی و خیرین دارد، گفت: اکنون البرز کمترین فضای ورزشی دانش آموزی را در سطح کشور دارد.
استاندار البرز یادآورشد: بر اساس گزارش کارشناسان حوزه ورزش، سرانه ورزشی دانش آموزی در استان البرز 6 سانتی مترمربع است که با میانگین کشوری فاصله زیادی دارد.
وی اظهار داشت: برای کاهش فاصله سرانه ورزشی دانش آموزی البرز نسبت به میانگین کشوری که 24 سانتی مترمربع است ، انتظار می رود اقدامات گسترده ای صورت گیرد.
استاندار البرز درادامه به رویکرد قهرمان پروری ورزشی در حوزه آموزش و پرورش استان پرداخت و یادآورشد: به رغم همه کمبود ها ، دانش آموزان البرز در 5 سال گذشته مدال های رنگارنگ ورزشی برای استان به ارمغان آورده اند.
نجفی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در زمینه توجه به ورزش در بین کودکان، نوجوانان ،جوانان و آحاد جامعه،خاطر نشان کرد: رهبرمعظم انقلاب ، دانش آموزان را به تحصیل ، تهذیب و ورزش ترغیب کردند چراکه این عامل باعث رشد و شکوفایی می شود.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.