به گزارش ایرنا، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز در این آیین گفت: مهم‌ترین اولویت کاری آموزش و پرورش در موضوع پرورشی، اقامه نماز جماعت در مدارس است .
مسعود مهران نیا بیان داشت : همواره برای جذب دانش آموزان به فریضه نماز باید از روش های اثر گذار و اقامه نماز جماعت در مدارس استفاده کنیم تا دانش آموزان با پیام های آموزشی این فریضه الهی آشنایی پیدا کنند.
وی اظهارداشت: برای آگاه ساختن دانش آموزان نسبت به آثار ماندگار نماز باید کارهای فرهنگی و تربیتی در قالب نشست های آموزشی برگزار کرد.
وی یادآورشد: نماز یک سد محکم در مقابل آفت ها و آسیب های رفتاری و اجتماعی است زیرا نماز به انسان آرامش می بخشد و روان انسان را سالم نگه می دارد.
وی با بیان اینکه همکاران فرهنگی در کنار ائمه جماعت نقش مهمی دراقامه نماز اول وقت در مدارس دارند، خاطرنشان شد: حضور معلمان و کادر آموزشگاه در بین دانش آموزان برای اقامه نماز جماعت ، یکی از مهمترین راههای جذب و تشویق دانش آموزان به نماز است.
وی اضافه کرد: در راستای آموزش ائمه جماعت فرهنگی یک دوره ضمن خدمت با حضور استادان حوزه برگزار می شود.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج نیز در این آیین گفت : حضور ائمه جماعت در مدارس نقش موثری در اقامه نمازجماعت اول وقت دارد.
قاسم پوستین دوز اظهار داشت: توجه به مقوله مهم پرورش در کنار آموزش موضوع مهمی است و نباید در مدارس فقط به آموزش علمی دانش آموزان پرداخت بلکه باید در تمامی ابعاد مدرسه ، اجتماع و خانواده آموزش مهارتهای زندگی دانش آموزان در اولویت قرار گیرد.
وی تصریح کرد: برگزاری نماز جماعت و تبلیغ امور دینی و احکام در مدارس باید در سرلوحه کاری قرار گیرد.
در این مراسم از 50 نفر روحانیون و ائمه جماعت مدارس کرج تجلیل شد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.