به گزارش ایرنا، سرهنگ قاسم سبزعلی روز دوشنبه در کارگاه مدیریت پیشگیری جامعه محور حریق ویژه تشکل های مردم نهاد که در مرکز آموزشی دکتر جوانشیر سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور مستقر در کرج برگزار شد، افزود: برای رفع این معضل بر آن شدیم که افزون بر ظرفیت های داخلی کشور از تجارب خارجی برای آموزش عمومی استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه ظرفیت های دولتی برای پیشگیری از تخریب اراضی محدود است،اظهار داشت: امروزه
به علت محدودیت نیروی انسانی حفاظتی و بودجه ، خسارات به منابع طبیعی در حال افزایش است.
سبزعلی گفت: با فرهنگ سازی، آموزش و آگاهی بخشی به جوامع محلی می توان به حفظ سرزمین کمک کرد.
وی با اشاره به اینکه نمایندگان تشکل های مردم نهاد باید آموزش ها و تجارب را به دیگران انتقال دهند،
بیان داشت: اثرگذاری نشست ها و کارگاه ها ی آموزشی در سطح جوامع محلی استان ها تا حصول نتیجه رصد و پیگیری می شود.
فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها و مراتع کشورادامه داد: منابع طبیعی کشور در حال نابودی بوده و باید با برنامه ریزی و هدف گذاری از آثار تخریب ها بکاهیم.
سبزعلی افزود: در بعضی از استان ها دیگر فضایی مناسب برای تنفس سالم وجود ندارد که ناشی از برخورد ناشایست و بی برنامه با عرصه های منابع طبیعی است.
کارگاه مدیریت پیشگیری جامعه محور حریق ویژه تشکل های مردم نهاد با حضور یک مدرس از وزارت کشاورزی و جنگلداری کشور فنلاند در کرج برگزار شد.
اساس تشکیل این کارگاه در چارچوب تفاهم نامه بین وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور با وزارت کشاورزی و جنگلداری فنلاند بوده است.
شیوه های آموزش جوامع محلی، چگونگی طرح پیشگیری و مدیریت اطفای حریق، چگونگی بررسی شیوه های ارتباطات اجتماعی با جامعه محلی و جنگل نشین، آشنایی با روش های اطفای حریق در شرایط بحرانی وغیربحرانی از جمله موضوعات این کارگاه آموزشی بود.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.